...jag löste mitt "odistinkta/tröga" handtagsproblem genom att plocka ner dörrsidan (inte speciellt svårt) och plocka ur handtaget. du behöver dock inte plocka ur det, utan det är "nippeln" som är inringad i rött på bilden som måste justeras/skruvas på i förhållande till sin mottagare/hane i dörrens mekanism.
denna "nippel" i plast sitter påklämd på en kula/hane. dra loss den först från sin hane. sedan gängar/skruvar du upp den tills du får den spänning eller stuns du vill ha i handtaget. prova samtidigt att klämma/öppna med handtaget när du ska justera läget. lite pillrigt (minst sagt) men det blir perfekt i slutänden.
en liten parantes dock. det verkar vara vanligast på höger sida?! skumt!
hoppas detta är till ngn hjälp. hör av er annars, så ska jag försöka förklara bättre.
mvh filip
Hur justera det "tröga" handtaget?!
- wennergren
- S2-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hur justera det "tröga" handtaget?!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!
- wennergren
- S2-Poster
se här... nu har jag löst det den hårda vägen
så här ser det ut i dörren. kom ihåg att fästa dessa "nipplar" i plast först på handtaget - sedan, efter att du monterat handtaget, i dörrens hanar. se bild. annars gör det jätteont i tummen/fingrarna
den övre är till låset och den undre (i bild) är till handtaget/öppningen. har, vid fotandet ej tryckt i "nipplarna i dess hanar än. hoppas detta är till ngn hjälp.
just det, det är den nedre inringade som du gängar för att justera öppningshandtagets motstånd/funktion.
mvh filip

just det, det är den nedre inringade som du gängar för att justera öppningshandtagets motstånd/funktion.
mvh filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by wennergren on 2008-02-11 14:41:39, edited 1 time in total.
Alfa Romeo -torsk for life.
- xanlar
- Turbo-Poster
- Håkan Jönehall
- S-Poster