henrik l79 wrote:
Håller helt med...bara att gratulera. Ser riktigt fin ut. Är skicket fortfarande som det var på de bilderna? Kul med bevarade bilar.
Ja tack! Den är fortfarande som på bilderna. Jag skulle egentligen köpa en lite bruksig -88 -91 men när jag fick mölighet att köpa denna så var valet enkelt.
Min 3:e 951:a men utan tvekan den bästa.
Älskar dessa underbara bilar. Sug eller turbo, kvittar tycker jag. Grymma!
Min pappa har en 944 Turbo cab. 1 av 14 svensksalda. Alltid varmgaragerad. 3400 mil. Det är verkligen som en ny bil utan och innan. Inte ens hjulhusen är smutsiga!
Dessutom omskött av Mr Cap arligen.
Begreppet "Nyskick" far en ny innebörd
Ja dessa pappor. Min far har också en riktigt fin 944 turbo 89:a. Svensksåld ca 10000mil. Ser ut som ny, sen ett Sandenchip på det....man vet iaf vart man fått sitt Porschebehov ifrån. Dumt att ha den som referens när man letar bara...då bir det svårt att hitta en egen, eller väldigt dyrt.
Jag har en 951 -86:a som jag köpte 1989. Den har idag rullat 14800mil. Den är varsamt trimmad med chip och modifierad wastegate. Uppgraderat chassi med Bilstein och krängningshämmare från Turbo S. Har dessutom fått tag på Fuchs 8" fram och 9" bak enligt Turbo-Cup spec. 1986. Trimning och chassiuppgradering är gjord av Sandén Bilteknik.
År 2004 vann jag concours d'élégance på PCS årsmöte i Ängelholm. Domarna där är kritiska och bedömningen där är ju objektiv och inte i eget intresse. Det kändes riktigt bra!!
Last edited by Bojen on 2009-07-06 10:29:04, edited 1 time in total.
Karl Birgander wrote:Jag har skruvat på en 951 med 5300 mil på mätaren... den var FIN.
Vitlackade fuchs i bred modell på en vit bil, underbart!
Men Jockes bil är väl inte så välputsad? Däremot är nog grundskicket förbaskat fint.
Nog för att den var lite regnsmutsig när han kom ut i garaget, men en helt vanlig tvätt så är den helt klart fin.
Jag var nästan lite rädd att skruva på den... skruvarna var totalt orörda...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Bojen wrote:Jag har en 951 -86:a som jag köpte 1989. Den har idag rullat 14800mil. Den är varsamt trimmad med chip och modifierad wastegate. Uppgraderat chassi med Bilstein och krängningshämmare från Turbo S. Har dessutom fått tag på Fuchs 8" fraqm och 9" bak enligt Turbo-Cup spec. 1986. Trimning och chassiuppgradering är gjord av Sandén Bilteknik.
År 2004 vann jag concours d'élégance på PCS årsmöte i Ängelholm. Domarna där är kritiska och bedömningen där är ju objektiv och inte i eget intresse. Det kändes riktigt bra!!
Ja, det är den bilen jag tänker på när jag menar fin.
Ett par bilder skulle inte skada.
Extra kul då min bil är i ett orört originalskick. Alltså inte renoverad eller nedplockad och lackad. En bil kom till tävlingen på släp. Precis ihopplockad efter renovering.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Bojen on 2009-07-06 10:27:35, edited 1 time in total.