Jag gillar att nyttja tyndförskjutningen i slalom för att få bilen i lite pendel men det blev lite mycket på ett ställe här .....slarvigt men kul... http://www.youtube.com/watch?v=YBdj4hkwOi0
Kul med lite film - det ser ju ut att vara hyggligt med mos i maskinen...
En sak som jag reagerade på, är att bilen verkar "niga" och kränga lite
mer i vänstersvängar än åt höger. Jag vet inte om det beror på körstilen,
eller på något i chassit - men det ser lite konstigt ut.
FredrikÅ wrote:Kul med lite film - det ser ju ut att vara hyggligt med mos i maskinen...
En sak som jag reagerade på, är att bilen verkar "niga" och kränga lite
mer i vänstersvängar än åt höger. Jag vet inte om det beror på körstilen,
eller på något i chassit - men det ser lite konstigt ut.
Jag har också reagerat av samma sak...personligen tror jag det är så att jag laddar hårdare i vänstersvängar än högerrsvängar ........har en känsla av att jag är mer van att ladda fullt och utnyttja greppet mer i vänstersvängar (det är myyyycket rondeller i Växjö)
Ska helt klart utvärdera det i sommar när det blir dags för mer banåka.
Oj vad kul, på samma ställe har jag lekt liknande (fast med aningen mindre effekt... )
Jag är också mer för sladdande i vänsterkurvor, men att köra på vintern är ett mycket bra sätt att lära sig hantera åt båda håll.
Anderstorp är kul i regn!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Jag vill nog också påstå att jag känner mig tryggare i vänstersladd.
(har alltid haft för mig att det hänger med som en sorts falsk trygghet om man skulle kvadda så är det bättre att gå i med högersidan än med vänstersidan)
Jag använder båda mina händer. Skriver med väster, håller bestick "rätt", skeden i vänster och kastar boll med höger. Lika bra att aktivera hela hjärnan!!
Pehr Johnsson wrote:Jag vill nog också påstå att jag känner mig tryggare i vänstersladd.
(har alltid haft för mig att det hänger med som en sorts falsk trygghet om man skulle kvadda så är det bättre att gå i med högersidan än med vänstersidan)
Jag tror Pehr är inne på rätt spår, vid en vänstersladd så "sitter man inte lika nära vägen" som vid en höger sladd och därför känns det säkrare.
Vinterträning på is är riktigt bra vilket jag gjort en hel den och har då aldrig upplevt någon skillnad mellan höger och vänstersladdar.....men då går ju allt mycket långsammare och är väldigt enkel körning.