Sjösgärd wrote:
Kolla upp att den verkligen är godkänd i Sverige, annars kan du ju välja den som du tycker passar bäst.
Är den FIA certifierad så är den per automatik godkänd i sverige även om den inte följer SBFs bygginstruktioner.
DMSB = Deutscher Motor Sport Bund
Vet inte om den är FIA-godkänd bara för att den är godkänd av tyska motorsportsförbundet. Den kan ju vara det men man bör kanske skicka ett mail till Heigo och fråga?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Vet inte om den är FIA-godkänd bara för att den är godkänd av tyska motorsportsförbundet. Den kan ju vara det men man bör kanske skicka ett mail till Heigo och fråga?
Det vet inte jag heller om den är... men jag skrev ju OM den är FIA godkänd... har inte öht kikat på hur det är med det...
Ingen som vbeställt här ifrån?, verkar relativt billigt....
Jag har en Wiecherbur i min bil. Priset är betydligt lägre än för en Heigo men som vanligt får man vad man betalar för. Den är inte alls i klass med Heigos burar när det gäller utförande, finish och passform.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Dan Winberg wrote:
Ingen som vbeställt här ifrån?, verkar relativt billigt....
Jag har en Wiecherbur i min bil. Priset är betydligt lägre än för en Heigo men som vanligt får man vad man betalar för. Den är inte alls i klass med Heigos burar när det gäller utförande, finish och passform.
Rikard
ok, men jag tycker heigo är väldigt dyr så det får nog bli wiecher, vad beställde du med för options?, har du någon bild? MVH
MIN BIL:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4285
Rikard wrote:
Rikard
ok, men jag tycker heigo är väldigt dyr så det får nog bli wiecher, vad beställde du med för options?, har du någon bild? MVH
Enl. SBF-reglerna ska burarna ha svetsade ändplattor på rören som ska skruvas i motsvarande förstärkningsplattor som svetsas fast i karossen (misstänker att det är så Rikars har det??).
Jag tror att det bara är certade burbyggare som får bygga på annat sätt (alltså svetsa buren direkt i kaross).