"LT-motorn" höll för 375 hk under 24h på Le Mans.xanlar wrote:Varför skulle 924 motorn vara hållbarare än 944:an?claves wrote:Jag är med er.. men ni missar poängen!
Tänk er fördelarna med en 944 kaross och inredning.. man har lyxen och vikten.
Men i sin tur så har man ett gjutjärnsmotor som är undermotoriserad för vikten men säkert sjukt tillförlitlig.
Så hade det nu varit så att någon hade gjort det åt det hållet som jag syfter på, 944 och stoppat in en 924 motor så hade jag tyckt det var lite ballt...
Det var så annonsen var formulerad...
/C
924:ans är ju en uppskrämd ltv motor medan 944:ans är byggd för sin effekt rätt igenom och med lite ombyggnad pallar över 300hk.
Kanske är något kännt fakta jag missat?
underbart, en 944 med 924 motor!
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Carrera-Poster
- Posts: 337
- Joined: 2004-04-28 21:49:06
- Bilmodell: VW Polo GTI -06
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Skövde
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Hårdare å hårdare, 944ans motor verkar ju vara kinkig med vevlager, iaf ett utav dom. Har 944 hydrauliska tryckare ?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Carrera-Poster
- Posts: 337
- Joined: 2004-04-28 21:49:06
- Bilmodell: VW Polo GTI -06
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Skövde
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
-
- Carrera-Poster
- Posts: 337
- Joined: 2004-04-28 21:49:06
- Bilmodell: VW Polo GTI -06
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Skövde
- Contact:
Men min oljelampa började lysa trots 4-6000rpm, körning rakt fram..
Det var även då min grenrörsbult small av vilket är anledningen till att det inte blev något porschåkande denna sommar =(
Hade som alltid bra olja i. Skumt. Många kör ju 924 på bana så det kanske bara är min bil som lider av detta..
Det var även då min grenrörsbult small av vilket är anledningen till att det inte blev något porschåkande denna sommar =(
Hade som alltid bra olja i. Skumt. Många kör ju 924 på bana så det kanske bara är min bil som lider av detta..
Porschelös :-(
- Cédric
- Addict
- Posts: 4717
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Nånting är ju fel i så fall, speciellt om det händer vid acc. Verkligen dåligt om lampan stämmer..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Carrera-Poster
- Posts: 337
- Joined: 2004-04-28 21:49:06
- Bilmodell: VW Polo GTI -06
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Skövde
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Häda inte!claves wrote:934?
/S


»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
sorry.. tänkte inte till där...
Porsche 934 var en racingvariant av den berömda Porsche 930 (911 Turbo) som var förberedd för FIA grupp 4 reglerna i likhet med Porsche 935 som var byggd för grupp 5 reglerna.
934an introducerades inför 1976 års säsong och tillverkades i ca 400 exemplar fram till 1977. Toine Hezemans tog bilen till seger i "European GT Championship" medan amerikanen George Follmer blev mästaren i amerikanska "Trans-Am". Bilen fortsatte att vinna lopp ända in på slutet av 70-talet.
934an såväl som 935an rejsade i DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft)iklädda den numer klassiska rejsingskruden "Jaegermeister".
934an har en toppfart på ca 300km/h och accelererar 0-60mph på 3.9 sekunder. Bilen var en av de sista modellerna som hade 911ans alla klassiska designelement. Dock med undantaget från en del chassidelar som var hämtade från Porsche 930 för att inkludera skärmbräddare, dörrar, motorhuv samt bagagelucka.
Bilen kunde fås i "vanlig trim" eller "racing trim" (även kallad grupp 4 trim).
I den vanliga "trimmen" eller setupen så vägde bilen 1090kg och hade en effekt på 480hk med sin 3L motor. 1977 så modifierades motorn och effekten steg till 550hk. Bilen hade elektriska fönsterhissar och dörrsidor. I rejsingsetupen så vägde bilen 30kg mer för att vara kompatibel med kraven som ställdes i "FIA grupp 4".
Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_934
Porsche 942, även The stretched 928, unik 928 som tillverkades till Ferry Porsches 75-årsdag år 1984. Bilen hade förlängts och utrustats med fyra rymliga säten. Framlyktorna var också unika. Denna version har gett inspirationen till en del ombyggnationer av befintliga bilar.
Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_942
Porsche 934 var en racingvariant av den berömda Porsche 930 (911 Turbo) som var förberedd för FIA grupp 4 reglerna i likhet med Porsche 935 som var byggd för grupp 5 reglerna.
934an introducerades inför 1976 års säsong och tillverkades i ca 400 exemplar fram till 1977. Toine Hezemans tog bilen till seger i "European GT Championship" medan amerikanen George Follmer blev mästaren i amerikanska "Trans-Am". Bilen fortsatte att vinna lopp ända in på slutet av 70-talet.
934an såväl som 935an rejsade i DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft)iklädda den numer klassiska rejsingskruden "Jaegermeister".
934an har en toppfart på ca 300km/h och accelererar 0-60mph på 3.9 sekunder. Bilen var en av de sista modellerna som hade 911ans alla klassiska designelement. Dock med undantaget från en del chassidelar som var hämtade från Porsche 930 för att inkludera skärmbräddare, dörrar, motorhuv samt bagagelucka.
Bilen kunde fås i "vanlig trim" eller "racing trim" (även kallad grupp 4 trim).
I den vanliga "trimmen" eller setupen så vägde bilen 1090kg och hade en effekt på 480hk med sin 3L motor. 1977 så modifierades motorn och effekten steg till 550hk. Bilen hade elektriska fönsterhissar och dörrsidor. I rejsingsetupen så vägde bilen 30kg mer för att vara kompatibel med kraven som ställdes i "FIA grupp 4".
Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_934
Porsche 942, även The stretched 928, unik 928 som tillverkades till Ferry Porsches 75-årsdag år 1984. Bilen hade förlängts och utrustats med fyra rymliga säten. Framlyktorna var också unika. Denna version har gett inspirationen till en del ombyggnationer av befintliga bilar.
Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_942
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users