944S -87 Snövit
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Det kan kanske ligga något i det men jag tänker ha den i bilen ett tag om jag kan få den att sluta tuta när jag svänger.Pehr Johnsson wrote:Lite synd att det var Freddan som mekade in ratten i bilen, hade det varit tex Bosse så så hade den nog varit hur hipp som helst...
Men tanken var bara att ha den ett tag tills jag har gjort rattvård på orginal ratten.
Jag är lite inne på claves linje, "så orginal som möjligt"..... för mycket uppdateringar och annat faller mig inte i smaken riktigt.
Fredrik
Last edited by Freddan on 2007-11-21 08:51:12, edited 1 time in total.
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Pehr Johnsson wrote:Lite synd att det var Freddan som mekade in ratten i bilen, hade det varit tex Bosse så så hade den nog varit hur hipp som helst...


Ratten är ju likadan oavsett vilken bil den sitter i, oavsett om det är träpaneler eller andra konstigheter som förbättrar/försämrar bilden.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Bara en reflexsion över hur mycket galla det spytts upp här på färgen "stern rubin" tills Bosse köpte sin....Karl Birgander wrote:Pehr Johnsson wrote:Lite synd att det var Freddan som mekade in ratten i bilen, hade det varit tex Bosse så så hade den nog varit hur hipp som helst...![]()
![]()
Ratten är ju likadan oavsett vilken bil den sitter i, oavsett om det är träpaneler eller andra konstigheter som förbättrar/försämrar bilden.
Så jag menar inte att ratten blir snyggare för att Bosse haft den i sin, bara att den allmänna opinionen ändras.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Då kan jag spy lite galla, för jag tycker stern rubin är hemsk, har alltid gjort och tack vare att Bosse köpt en, ändrar definitivt inte min åsikt om det, dessutom "hottar" träratt/paneler ju inte direkt upp den bilen... bara mina fem öre...
Jag känner Freddan, och jag vet att han tar mina reflektioner med en nypa salt, men jag säger vad jag tycker iaf.
Sorry 4 ot.
Jag känner Freddan, och jag vet att han tar mina reflektioner med en nypa salt, men jag säger vad jag tycker iaf.
Sorry 4 ot.
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Nej, det tar inte så hårt faktiskt.emm wrote:
Jag känner Freddan, och jag vet att han tar mina reflektioner med en nypa salt, men jag säger vad jag tycker iaf.
Sorry 4 ot.


OK..... den ser ut som en leksaks ratt, men jag har fått den av en kompis och den är i perfekt skick.... det är inte en skråma på den.
Fottot gjorde den inte rättvisa, den är väldigt 80-tal, min morbror hade en sådan i sin Opel Kadett GSi och då var den ju riktigt häftig.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Så, nu spelar ingen roll vad folk tycker om ratten för nu sitter den på plats i bilen och tutan funderar som den ska.
Jag fick slipa lite på kontakt cirkeln till tutan så att den fick bättre kontakt. Men så ful är den inte som ni tycker för den ser räät cool ut, särskillt när bilen är i en neutral färg som vit, det hade nog varit värre i en röd eller blå bil.
Fredrik
Jag fick slipa lite på kontakt cirkeln till tutan så att den fick bättre kontakt. Men så ful är den inte som ni tycker för den ser räät cool ut, särskillt när bilen är i en neutral färg som vit, det hade nog varit värre i en röd eller blå bil.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Jo nu när jag vet hur det ser ut så var det faktiskt kontakten mellan rattnav och bläcket som sitter bakom ratten som gjorde att det tutade när ratten vreds.Jaguar wrote:Berätta gärna om du hittar någon lösning på tutan/ratten, min lider av samma symdrom. Själv löste jag det med att plocka säkringen, men man saknar tutan ibland
Har man orginal ratten (på 944 iaf) så finns det ingen mer metall yta som det kan komma i kontakt med, men med min andra ratt så var hela navet i metall och kontakt cirkeln var för långt intryckt så att det kopplade förbi tut knappen och slöt kretsen.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Ja nån matchande färg på panelerna i bilen så hade det blivit riktigt 80!!!JBlom wrote:Jag tycker det är ballt.. Är det 80-tal så är det. =)
Det som vore ännu coolare vore om du gjorde någon stripnig på bilen som matchade ratten.
Du sa att du har ratten på ett golfnav, vilken golf var det från?
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
För guds skull, ge honom inga dumma idéer nu! 

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Det var från en Golf I enl han som jag fick den av, men jag tror mer på att det skulle vara en Golf II.JBlom wrote:Jag tycker det är ballt.. Är det 80-tal så är det. =)
Det som vore ännu coolare vore om du gjorde någon stripnig på bilen som matchade ratten.
Du sa att du har ratten på ett golfnav, vilken golf var det från?
Enda problemet med det navet är att den fliken som slår tillbaka blinkersen är på fel sida, men slå tillbaka blinkersen är väl kanske inget problem direkt.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Tack........claves wrote:Snyggt!
/C
Jag ska snygga till orginalratten så att jag kan sätta tillbaka den ren och snygg.... gjorde du inte nått med din ratt som du berättade om i sommras i lödde så att den blev fin i lädret igen?????
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users