Pehr Johnsson wrote:Axel: Jag har inte läst igenom tråden. Men har du haft en inlämnad hos ex.vis Snadén?? Han är ju riktigt duktig på våra bilar och är dessutom billig.
Om jag får lov att ha ett ord med i bilen så skulle jag villja påstå att det extra du kommer att får för bilen när du säljer den hel och fungerande kommer vara mer än det kostar att laga den.
Att sälja trasiga Porschear är ingen bra affär, det kan bli dyrt och folk vill inte betala.
Du har rätt.
Men jag har typ 20mil till sanden och inget körkort för tungt släp..
+ att jag är så trött på bilj.. som jag har försökt få ordning på till och från i 4år nu.
Och när stans ertjänt bästa verkstad också ger upp efter ca 2månaders arbete.
Nu ska skiten bort.
Pehr Johnsson wrote:Axel: Jag har inte läst igenom tråden. Men har du haft en inlämnad hos ex.vis Snadén?? Han är ju riktigt duktig på våra bilar och är dessutom billig.
Om jag får lov att ha ett ord med i bilen så skulle jag villja påstå att det extra du kommer att får för bilen när du säljer den hel och fungerande kommer vara mer än det kostar att laga den.
Att sälja trasiga Porschear är ingen bra affär, det kan bli dyrt och folk vill inte betala.
Du har rätt.
+ att jag är så trött på bilj.. som jag har försökt få ordning på till och från i 4år nu.
Nu ska skiten bort.
Kan det vara ide att slakta och sälja i deler?
mvh
Ge inte upp Axel.
Jag har BE kort och kan hjälpa dig att få bilen till Sandén.
Du har mitt mobilnummer.
Nu ska skiten bort.
mvh
Ge inte upp Axel.
Du har mitt mobilnummer.
Kan jag få hjälp med att arangera och transportera till ett Sanden besök.
Så kan hon väll få en sista chans..
Men kan inte riktigt med att fråga dig om denna tjänst, då du redan har ställt upp aldeles för mycket redan!
Mars kan jag ju vänta till i värsta fall, om han nu inte har någon värksamhet igång föräns då.
Man är ju ganska nyfiken på vad det är för fel... helt otroligt.
Tur att det inte är bilen man har till jobbet varje dag,
Hade varigt dyrt med hyrbil sedan -04 he he!!!!!!
Nu ska skiten bort.
mvh
Ge inte upp Axel.
Du har mitt mobilnummer.
Kan jag få hjälp med att arangera och transportera till ett Sanden besök.
Så kan hon väll få en sista chans..
Men kan inte riktigt med att fråga dig om denna tjänst, då du redan har ställt upp aldeles för mycket redan!
Mars kan jag ju vänta till i värsta fall, om han nu inte har någon värksamhet igång föräns då.
Man är ju ganska nyfiken på vad det är för fel... helt otroligt.
Tur att det inte är bilen man har till jobbet varje dag,
Hade varigt dyrt med hyrbil sedan -04 he he!!!!!!
Nu har jag inte läst tråden i detalj, men jag fick inte klarhet i om du har bytt rotor och tändkablar? Du skall absolut inte sälja den, vi kan ju flyga till månen, klart att det går att fixa en Porsche.
Pelle Sörensson wrote:När du ändå är igång tycker jag att du ska testa att byta motortempgivare, det hände med min. Fenomenet kollar du lättast med att vrida på nyckeln 5sek, och sen kolla stiften. Är dom sura, så vrid på nyckeln igen ser man bensin spruta ut så får motorn på tok för mycket bensin som stiften inte klarar av att tända därav så blir bilen sur... Har du dessutom en spricka, så tror jag inte att det gör saken bättre...
Lycka till//Pelle
Har du kollat Pelles tips?
Det är ju ganska troligt och liknar nog ditt problem.
Det är dessutom på just en 968.
Ja inte ska en sån där liten spricka göra att bilen går fett.
Eftersom motorn får för mycket bensin så är det rimligtvis något med motorstyrningen.
Börja med att kolla motortempgivaren som Pelle tipsa om.
Det är ju endå en bil det handlar om, inget rymdskepp.
Ola wrote:Läste att du bytt LMM men har du kollat kontakten till LMM. Jag hade dåligt kontakt här, vilket ledde till att bilen knappt gick på tomgång/lägre varv. Gick dock bra när man drog på (det gick fett med soppa) Kontakterna såg inte jättedåliga ut men med lite putsande och därefter Biltemas elektronikrengöring och därefter elektronikskydd gick blien som den skulle igen.
Således ett mycket litet fel som gav stor påverkan.
//Ola
Axel, har du kollat detta?
Kontakten till LMM kan mycket väl se schysst ut, men är extremt känslig.