951master wrote:
rätt trevlig gång i 2.3l motorerna tycker ja.. inte alls särskilt trötta, 136hk.. å dom låter ju så gött .. däremot 2.0l motorerna e väl inga raketer direkt.. men dom låter lika gött.
Visst går de fint men det känns väl tveksamt att göra jobbet för att vinna 11 hkr jämfört med original. Men visst, har man en slutkörd 924 motor och bara vill slänga i nått annat kan det ju vara en trevlig lösning. Det är ju synd annars att man inte kan slänga i en rak 6:a på nått enkelt vis, då hade ju en del trevliga bmw maskiner kunnat få vara med.
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
Har sett och dregglar sedan några månader tillbaka. Men det är absolut ingen plug and play lösning mot sprängkåpan där vad jag kan förstå.
Själv tänker jag M50B25 (525, 325 91->) som nått kul och hyggligt billigt annars. 192 hkr, billig i drift, bra ljud, finns i massor, bör går att typa en 944 med (samma effekt som en 944S och den har vad jag hört samma bromsar mm som en vanlig 944) Men tyvärr inte någon plug and playlösning.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Vad jag förstått har ALLA längsmonterade Audi motorer samma infästning dvs I5. Drömmer om en hel alu Audi V8 med samma vikt som lastbilsmotorn som sitter i...
Finns en kille som heter Fredrik som monterat i en turbofemma i en 924, Regnummer BAA193
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Så en audi v8 passar på kåpan? Börjar nästan ångra att jag sålde mitt V8-vrak... Skit samma, det finns ju fler Här har vi ju en 4,2 liters för 7kkr. 280 hkr eller vad det är borde ju kunna få en 924 att röra på sig... http://www.blocket.se/vi/13482423.htm?ca=8_s
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...