Jo, precis, skulle du montera vinterdäck så kommer nog varenda skruv att trilla loss från bilen!
Exakt..... alla skruvar utom dom som håller vinterfälgarna på plats!!!!!
Nej det var inte så jag menade, det var mer som ett skämt.
Jag gillar att ha min bil stående inne på vintern pga att jag vill inte köra på vintern för allt salt och slask..... det blir lixom inte något snötäcke här nere att köra på.
Dessutom gillar jag att sefram emot att plocka ut den på våren igen.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Jag har använt min bil 2 hela vintrar utan problem. bara se till att man tvättar bilen med jämna mellanrum och spolar av under. Bilen är ju helgalvad så det är svårt att få den rosta ifall man håller den hyffsat ren. Gamla modellen med plåtbärarmar kanske klarar sig bättre än de med alu dock. Vintern är tveklöst roligaste tiden att använda porschen på vanliga vägar. (bana är en annan sak) Då man kan testa gränser och utveckla sig som förare utan att riskera för mycket
Har inte bestämt mig för vintern :S , har en massa saker jag vill göra, men porschen som vinterbil hade inte varit fel, har ju en tvätt hall på jobbet så kan spola av salt mm utan problem.
I värsta fall ställer jag av den Siste oktober
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
Porschar är till för att köra, inte ska de stå i ett garage hela vintern, de bar å åk som Mats säger Men jag förstår varför många ställer av sin pärla. Själv ser jag väl inte direkt fram emot att sätta på dubbdäcken...men det återstår nog ytterligare lite fina dagar innan vintern slår till när man minst anar..som vanligt
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Är ju så förbaskat kul att köra porschen på vintern :D:D:Dd
/Johan
På den punkten håller jag med! Sj ska jag se om det går att ordna iskörning på nån sjö, verkar ju vara duktigt kul, dessutom nyttigt att få lära sig känna på hur bilen uppför sig på halt
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.
Har ju inte kört 968a på vinter ännu, men jag misstänker att det blir en intressant upplevelse. (planerar definitivt att köra året om. Gick bra med 924:an. Ska väl gå med en 968 oxå... =) )
Patrik Rydberg
PCS: 10756
"The primary purpose of wings is to prevent flight"
Även min bil har nu lämnat vägarna och gått i idé. Förhoppningsvis kan jag titta till den nån gång under december, annars ser jag nog inte den igen förrän nästa år. Hann inte heller göra nåt av det jag skulle..får se till att starta direkt på våren 2008 istället.
Jag har inte bestämt mig hur jag skall göra. Jag har vinterdäck till bilen, gamla, men de skulle nog funka. Det som får mig att tveka är bl.a. att fläkt styrkan är minimal, iallafall på min bil. Och det blir ju mycket imma, fukt, frost och kallt på vintern. ...och så salt o slask då.
Blir kanske att jag ställer av den och köper en billig vinterbil. (jag måste ha bil.) ...eller så testar jag lite i november...
Bilen avställd sedan 1 vecka ungefär då inte verkstaden hade tid/lust att ens kolla vad felet var under dom 3 veckor den stod hos dom=(.. hann med ca 700 mil i sommar.. men till våren så blir de förhoppningsvis 951..
Min blev inpackad i måndags. Blev bara 300 mil i sommar, får väl skylla på vädret
Nu önskar man bara att man inte var en student längre så att man skulle kunna köpa sig en 928 att glida runt med på vintern