Hej,
Kan någon svara på vad som händer när blowoff ventilen är trasig.
Hur upplevs bilen/motorn när den är trasig.. hur blir Motorkaraktären?
/Claves
Vad händer när blowoff ventilens membran är trasigt?
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Vad händer när blowoff ventilens membran är trasigt?
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Hej Bengt,
Den manövern har jag sett dig göra så det är jag med på.
Men Har fått det förklarat för mig vad som händer när den är trasig men glömt det igen. Tror tom att det var du som förklarde det för mig.
Så jag är mest ute efter att fördjupa mig lite i problemet igen.
Hils
Claves
Den manövern har jag sett dig göra så det är jag med på.
Men Har fått det förklarat för mig vad som händer när den är trasig men glömt det igen. Tror tom att det var du som förklarde det för mig.
Så jag är mest ute efter att fördjupa mig lite i problemet igen.
Hils
Claves
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
De flesta märker inget alls! Därför kör många omkring med en kass ventil och belastar turbon i onödan.
Turbon bromsar in mellan växlingarna och det tar lite tid att få ladd på nästa växel, men gör du en normalsnabb växling så stannar turbon ändå. Det är väldig skillnad om man gör växlingen på 0,2s i stället för 0,5s. Det syns tydligt på min APEXi display.
Ett annat fenomen med kasst membran är att ventilen inte kan hålla stängt vid ladddtryck över ca 1 bar, den behöver hjälp av laddtrycket för att hålla stängt.
Bengt
Turbon bromsar in mellan växlingarna och det tar lite tid att få ladd på nästa växel, men gör du en normalsnabb växling så stannar turbon ändå. Det är väldig skillnad om man gör växlingen på 0,2s i stället för 0,5s. Det syns tydligt på min APEXi display.
Ett annat fenomen med kasst membran är att ventilen inte kan hålla stängt vid ladddtryck över ca 1 bar, den behöver hjälp av laddtrycket för att hålla stängt.
Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]