Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#61
Post
by Spånet » 2007-08-27 14:10:09
Tyvärr ingen körning idag pga sjukdom, dock fick man lite gjort på bilen.
19 mm justerbar krängare bak på plats
.
Oljeläckan lokaliserad till "oljetrycksgivare", ej åtdragen
Och sist men inte minst RÖREN!!!
Lars G
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#62
Post
by Spånet » 2007-08-29 21:23:47
Nya bakrutan på väg in i extra ramen. ca 20 kg lättare
.
Lars G
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#63
Post
by Spånet » 2007-08-30 16:53:20
Bakrutan på plats och bilen 15 kg lättare
Ett litet problem bara, bakluckan går inte att öppna, måste justeras.
Lars G
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#64
Post
by patand » 2007-08-31 14:59:52
Det där blev ju kanon! Hur gjorde du för att bocka plasten osv? Många tvingas ju köra med stag mellan sidorna på ramen för att rutan inte ska bukta ut.
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#65
Post
by Spånet » 2007-08-31 16:13:27
patand wrote: Det där blev ju kanon! Hur gjorde du för att bocka plasten osv? Många tvingas ju köra med stag mellan sidorna på ramen för att rutan inte ska bukta ut.
Det gick åt lite knep och mycke knåp och moddande av rutan
.
Blev en liten bula i nederkant på högern men hade fixat det oxå om det inte varit en räcer
Lars G
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#66
Post
by patand » 2007-09-03 19:24:54
Spånet wrote: Det gick åt lite knep och mycke knåp och moddande av rutan
.
Blev en liten bula i nederkant på högern men hade fixat det oxå om det inte varit en räcer
När börjar du sälja färdiga rutor...
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#67
Post
by Spånet » 2007-09-05 10:14:33
patand wrote: Spånet wrote: Det gick åt lite knep och mycke knåp och moddande av rutan
.
Blev en liten bula i nederkant på högern men hade fixat det oxå om det inte varit en räcer
När börjar du sälja färdiga rutor...
Tror inte det är någon som vill betala för den tiden det tog
Lars G
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#68
Post
by patand » 2007-09-05 11:13:14
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#69
Post
by Spånet » 2007-09-07 10:06:07
Under banträffen på Gelleråsen tog bromsarna sämre och sämre för att till slut ta helt slut fram.
Här är varför:
Lars G
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#70
Post
by Spånet » 2007-09-07 10:10:08
Nu börjar det lika något
:
Lars G
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#71
Post
by patand » 2007-09-07 10:26:13
Du vet att man kan byta bara beläggen? Man måste inte byta hela oken varje gång beläggen tar slut...
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556 Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:
#72
Post
by Karl Birgander » 2007-09-07 10:28:08
Jaså, det är dags att vikta upp!
Klarar du dig på 16 tum? (det är väl det du kör på?)
Leksak:
Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193 Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:
#73
Post
by Pehr Johnsson » 2007-09-07 10:51:57
patand wrote: Du vet att man kan byta bara beläggen? Man måste inte byta hela oken varje gång beläggen tar slut...
LOL
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#74
Post
by Spånet » 2007-09-07 11:29:08
patand wrote: Du vet att man kan byta bara beläggen? Man måste inte byta hela oken varje gång beläggen tar slut...
VAAA!!!!
Lurad igen, den där Utzon han kan sälja han
Lars G
Spånet
Addict
Posts: 3048 Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:
#75
Post
by Spånet » 2007-09-07 11:33:14
Karl Birgander wrote: Jaså, det är dags att vikta upp!
Klarar du dig på 16 tum? (det är väl det du kör på?)
Rev ur innerskärmarna så vikten ökar inte så mycket.
16" går bra.
MVH Lars G
Users browsing this forum: No registered users