Nej, som det ser ut nu, så kommer vi helt enkelt att strypa laddtrycket i den befintliga turbon. Mer om det senare.DLS wrote:Hur blir det med turbon nu då, ska du byta till nått mindre eller

På väg till jobbet i 951an igår så satt jag och tänkte på detta och började på lite empiriska studier mha högerfotenFredrikÅ wrote:Nej, som det ser ut nu, så kommer vi helt enkelt att strypa laddtrycket i den befintliga turbon. Mer om det senare.DLS wrote:Hur blir det med turbon nu då, ska du byta till nått mindre eller
Ja, ingenting är spikat ännu. Jag lyssnar på alla råd, testar praktiskt ochPär Hylander wrote: Om budgeten finns och höstens erfarenheter för dig pekar i samma riktning så hade jag nog ändå i ditt läge övervägt annan turbo som vintermek.
Tack för dom vänliga orden.Daniel E wrote: En fråga om dämpare. Blir de specialbyggda enligt dina specifikationer, eller är det lämpliga diton "från hyllan"?
Lycka till, och grattis till en i mina ögon rätt specad bil.
Var det med eller utan torsionsstavarna?FredrikÅ wrote:Tack för dom vänliga orden.Daniel E wrote: En fråga om dämpare. Blir de specialbyggda enligt dina specifikationer, eller är det lämpliga diton "från hyllan"?
Lycka till, och grattis till en i mina ögon rätt specad bil.![]()
Problemet med dämpare är att många tillverkare har specat sina kit efter
lite väl mjuka fjädrar. Jag pratar därför med några olika, för att känna lite
på dem och deras erfarenheter av 944:or.
LEDA undviker jag denna gång eftersom jag misstänker att företaget inte
finns kvar så många år till...
Intrax är ju intressanta. Dom levererar t.ex. en hel del dämpare till den
där "944 Basic"-serien i Holland, så dom borde ju ha en del intressanta erfarenheter.
Blev därför lite förvånad när jag fick deras rekommendation på fjädrar;
110 N/mm fram och 90 N/mm bak - vilket enligt dom skulle "passa
väldigt bra i kombination med M030-krängare och ge bra grepp ut ur böjar".
Jag är skeptisk till detta och vill åka betydligt hårdare fjädrar, särskilt bak.
(Nu talar vi ren race-setup, deras idéer fungerar säkert för banmöten etc)
Fortsättning följer..
Det kan nog vara en bra känsla. Tror inte heller att Leda kan vara för evigt. Företag brukar vara lite svajiga efter rekonstruktioner.FredrikÅ wrote:LEDA undviker jag denna gång eftersom jag misstänker att företaget inte
finns kvar så många år till...
Håller med om att 90N/mm låter väl lågt bak. Känns som det ger mycket understyrning. Undrar om man verkligen kan trimma bort det med endast krängarna. Låter svårt i mina öron.FredrikÅ wrote:Intrax är ju intressanta. Dom levererar t.ex. en hel del dämpare till den där "944 Basic"-serien i Holland, så dom borde ju ha en del intressanta erfarenheter.
Blev därför lite förvånad när jag fick deras rekommendation på fjädrar;
110 N/mm fram och 90 N/mm bak - vilket enligt dom skulle "passa
väldigt bra i kombination med M030-krängare och ge bra grepp ut ur böjar".
Jag är skeptisk till detta och vill åka betydligt hårdare fjädrar, särskilt bak.
(Nu talar vi ren race-setup, deras idéer fungerar säkert för banmöten etc)
Users browsing this forum: Bing [Bot]