/C
Se så, tillbaka på ruta ett... dock tror jag ändå att du kommer köra till Bengt...Tord wrote:mmmm, har kanske en snorfin 951:a på gång genom min farbror som bor i Österrike. Helt original och under 10000 mil på mätaren. Vill gärna ha något HELT oskruvat denna gången.
Man får någonting drömskt i blicken när man hör NOS... men man ska nog vara lite varsam på hur mycket extra hästar man pressar fram. Har den uppfattningen att våra kära fyror klarar inte av trim som t.ex många japsar gör. Bl a topplockspackningarna håller inte för hur mycket pulver som helst... // PTord wrote:jaja, tills porscheköpet är i hamn får man leka med annat. dags att gå ut i garaget och borra lite hål för lustgasentänkte jag skulle bjuda binikimasken på en åktur lite senare ..............
Ja, det erbjudandet tar jag gärna!!!!!!!Tord wrote: dags att gå ut i garaget och borra lite hål för lustgasentänkte jag skulle bjuda binikimasken på en åktur lite senare ..............
Nope, multilink (vet inte om alla årsmodeller hade det..) eller åtminstone delad axel. 740 hade stel fram till sista årsmodellerna.Jon80 wrote:En Volvo 960 har väl stel bakaxel, eller?
Jo det hade dom... men bara fram till 1995, då dom smalare fram lyktorna kom och bla så slopade dom den stela axlen och införde multilink tror jag att det hette.Jon80 wrote:En Volvo 960 har väl stel bakaxel, eller?
Users browsing this forum: No registered users