Eftersom säkert inte många kommer att kika i patandracing.se tråden (brukar iaf inte vara det) så "uppar" jag lite genom att slänga in en ny tråd om att jag skapat en nya avdelning på min hemsida.
Ta en titt: www.patandracing.se - mektips ge mig gärna kommentarer på vad ni tycker, även om ni inte har en 924 Turbo så kan ni ju ha kommentarer på utförandet av mektipset.
Tanken är att fylla på vartefter med mer mektips och vissa blir nog ganska generella över våra bilmodeller. Det är ju mycket som är lika.
Martin L wrote:Ypperlig guide! Bra jobbat Patand. Mer sånt med lite rörligt material med kanske.
/M
Tack! Ja kanske det... har ju en videokamera... och plats finns ju på youtube... fast det kräver ju lite mer förarbete och efterarbete. Man bör ju veta innan man filmar exakt hur man ska göra t.ex... för att kunna visa det i lämpliga steg... stillbilder är ju lättare då man kan fota vad som ska bort och sen bara visa när det är borta typ...
Cédric wrote:Den var välkommen, vilken tajming. Precis när min r5a är fungerande, så jag slipper köra 924an till jobbet. Dags att hinka ner skiten mao
Ja det är inte så svårt att ta ner växellådan som man kan befara... går ganska enkelt faktiskt.
Meddela gärna om du har förslag på förbättringar sen! Gärna om du finner att jag nämnt fel nyckelstorlek t.ex skrev guiden ganska långt efter att jag gjorde jobbet så jag kan ju minnas fel.
Tack Anders! Principen är detsamma för din S2 låda förresten, bara detaljer som skiljer, t.ex att kopplingen mellan transaxel och låda är mer lättåtkomligt och att fästet för lådan ser annorlunda ut.
Växellådsbyte 944 blir ju snart aktuellt......
Jag ska försöka dokumentera demontering av instrumentbräda/värmepaket så småningom också. ( Blir väl dags i höst när värmen behövs igen. )
Anders H Falkman
Svart 944 -83 ( såld )
Röd S2 -90 ( såld )
C5 ( Citroen bruksbil )
MX-5(såld)
SLK 230K 97 (såld)
BMW Z4 3.0i
Stockholm
PCS10085