Porsche 944 N/A -86 (Äntligen en 944 igen ...)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
emm
Addict
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986

#16 Post by emm »

Mr Dezent wrote:
emm wrote:Jisses, tryckte jag på fel knapp eller...
Mjae ...
Läser man ditt inlägg tidigare i tråden så har jag svårt att tolka det annat än att jag medvetet skulle fört den äldre mannen bakom ljuset i eget vinstsyfte.
Plus andra direkta felaktigheter.

Hur kul hade det varit för dig att bli indirekt beskylld för att föra folk bakom ljuset och för att vara någon form av oseriös bilnasare (som rille-mg också klart och tydligt antyder)?

När man sitter med alla korten på borden är det svårt att inte säga sitt när man märker att drevet spekulerar hejvilt utan att ha en uns gnutta insyn i sakärendet!

Ett - tyvärr - alltför vanligt fenomen!
Det ända jag fortfarande har beklagat mig över är den gamla farbrorn, ingenting annat.

Har jag beskyllt dig för att vara en oseriös bilnasare?
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

Mr Dezent
Carrera-Poster
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej

#17 Post by Mr Dezent »

Emm:
Nej, du personligen har inte ordagrant beskyllt mig för att vara bilnasare ...
Jag upplever dock en oskriven underton i inlägget att så skulle vara fallet. Felaktig tolkning eller ej så är det likväl en logisk tolkning, baserat på hur inlägget är utformat.
Det är än mer lätt att tolka ditt tidigare inlägg som att jag medvetet lurat mannen som jag köpte den röda 944:an av.
Kombinerat med direkta felaktigheter att jag bara skulle ägt den bilen i 1-2 veckor (var fick du det ifrån egentligen?).
I ditt fall var det båda dessa punkter som berörde mig mest illa.

Jag insåg redan när jag postade Blocket-annonsen att det skulle bli liv om detta.
Förhoppningsvis förstår nu alla lite bättre mitt syfte med det hela och att jag inte horar mig för någon enstaka tusenlapps vinst (något som rille-mg tveklöst beskyller mig för att göra i sina tidigare inlägg).

För mig är frågan nu helt utagerad.
Jag hoppas det även gäller för fler parter.
Och ja ... For the record: Jag hoppas bilen blir kvar, men nu har jag visat välvilja mot sambon och husfriden i alla fall.
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

rille-mg
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#18 Post by rille-mg »

Men hallå!Detta är en sida för en hobby !Sorry om du e så lättstött men här är väl både ris o ros ,lite humor lite ironi...Bilnasare var dina egna ord e väl aldrig fel o tjäna en slant...har själv samlat 9876544390 tomburkar för att köpa en porsche...mvh Rille som till omed har min första modell bil kvar för jag lova farbrorn i leksaksaffären att vårda den ömt....
Porsche 944 -86 och Mg Midget -64

Mr Dezent
Carrera-Poster
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej

#19 Post by Mr Dezent »

rille-mg wrote:Sorry om du e så lättstött men här är väl både ris o ros ,lite humor lite ironi...
Jag vet att jag bara genom att svara på detta, enkom med detta endaste inlägg, underminerar mina egna påståenden (inte minst att frågan för min del var helt utagerad), men jag är inte nämnvärt lättstött faktiskt.

Men det som sägs och påstås i inläggen tidigare i tråden, framfört av bland annat dig själv är ju fel ...
Både syftandes på sakligt innehåll och undertons budskap som (felaktigt tolkat eller ej) ändå finns där som en besk eftersmak ...

Om någon påstår den ena felaktigheten efter den andra som berör dig, i ofiiciellt sammanhang, hade du då själv bara suttit snäll och tyst och funnit dig i det?
Själv ser jag en avgörande skillnad mellan detta och att vara lättstött.

Men det är bara jag ...
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

rille-mg
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#20 Post by rille-mg »

Okej !alla är vi olika!mvh Rille
Porsche 944 -86 och Mg Midget -64

Post Reply