44.an införskaffades 051007 pågrund av en krock med min vanliga bil.
Valet stod mellan hyrbil och något roligt, gissa vad det blev

Bilen kördes mycket sparsamt dom första två åren, men så en dag slog det mig som en blixt från klar himmel. Prova köra bana, det blev Mantorp och sedan var cirkusen igång.
Här ska byggas banbil.

Följande saker har hänt sedan dess:
Framvagn :
Nya bussningar till bärarmarna i Uretan. (Utzon)
Nya fjädrar, 100N/mm Utzon.
Nya dämpare, Gula Koni justerbara. (Utzon)
Justerbart coil-over kitt.(Utzon)
Krängare 30 mm
Brembo 4-kolvsok
Sebroskivor
PFC 97 belägg
Stålomspunna bromsslangar med kevlarförstärkning
Camber/Casterplattor i topplagring (Ground Control)
Nya hjullager
Bakvagn :
Bärarmar bytta mot korta AL
Nya bussningar till torssionstuben i Urethan/Delrin. (Utzon/JE Racing)
Nya mothållsbussningar i aluminium (JE Racing)
Stela AL-växellådsfästen (JE Racing)
Nya stötdämpare,Koni special med coilover fjädrar ca 145 N(Ground Control)
Renoverade drivknutar,
Krängare 19 mm justerbar(PC)
Standard ok
Standardbelägg
Sebroskivor
Motor :
Chippad för 98 oktan (Fekzen)
Dubbelkoniskt sportfilter
Vanlig service samt byte av alla remmar 070630
Renoverade spridare
Ny torr tändspole.
Trimkam 272 gr samt portad topp och insug
Lättade och viktade ventiler
Justerbart kamdrev
Ställbar BTR
Lättviktsbatteri bakom pass.stolen
Grenrör 4-1, 3" och racekat samt 3" hela vägen bak
Motoreffekt ca 175 hk
Hjul :
Fälgarna är omlackerade i mattsvart med däck MPSC 225-50-16
Kaross :
Plastrutor dörrar,smårutorna och bakruta
Glasfiberhuv
Glasfiberdörrar
Glasfiber taklucka
Glasfiber skärmar
GT-front
GT-lysen
Reservhjulsbalja bort kapad
Inredning :
All inredning är utriven
Skalstolar 2 st
6 punktsbälte
Helbur
Lackad vit (hammarlack)
Bilen har en tävlingsvikt inkl förare på 1100 kg (ca 1010 kg bilen med 20 liter bensin)
Vagnsbok 2008
Lars G