941 - cabriolet?
-
- S2-Poster
- Posts: 290
- Joined: 2006-10-08 21:40:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vänersborg
- Contact:
941 - cabriolet?
Har läst på webben om beteckningen 941 och att det skulle vara Porsches för 944 S2 cabriolet. Har någon någon uppfattning i detta?
/GRR
/GRR
PCS-nr: 2739
Tidigare vagnar:
944 S2 -91 panthero metallic
944 S2 Cab -91 indischrot
944 S2 -89 alpinweiss
944 -85B steingrau metallic
356 B -60 condor gelb
Tidigare vagnar:
944 S2 -91 panthero metallic
944 S2 Cab -91 indischrot
944 S2 -89 alpinweiss
944 -85B steingrau metallic
356 B -60 condor gelb
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Typnummer 941 finns inte med i Excellence was expected i alla fall. Spontant borde cabbarna ha ett högre typnummer än 944 om de har egna nummer.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Det närmaste jag kan hitta är 942...
/ Erol

Dock så var det inte någon 944:aPorsche 942, även The stretched 928, unik 928 som tillverkades till Ferry Porsches 75-årsdag år 1984. Bilen hade förlängts och utrustats med fyra rymliga säten. Framlyktorna var också unika. Denna version har gett inspirationen till en del ombyggnationer av befintliga bilar.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jag har inte blivit klok på om modellen verkligen heter så eller om det bara är just de delarna som krävs för högerstyrningen som blev märkta med 952??claves wrote:Hittade inget på 941 iheller men en högerstyrd 944 turbo ska heta 952!
/C
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Det interna modellnumret för en högerstyrd 951 är 952.
Högerstyrd 931 = 932
Högerstyrd 924 Carerra GT (937) = 938
Högerstyrd 944 = 945
Högerstyrd 924 S (946) = 947
Källa: Excellence was expected av K. Ludwigsen
Högerstyrd 931 = 932
Högerstyrd 924 Carerra GT (937) = 938
Högerstyrd 944 = 945
Högerstyrd 924 S (946) = 947
Källa: Excellence was expected av K. Ludwigsen
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Mogge
- Turbo-Poster
- Posts: 558
- Joined: 2006-08-09 23:28:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
Då kanske en 941 är en vänsterstyrd 942?Erol hade ju hittat nåt som hade betckningen 942.
Mvh
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Den specialbyggda 928:an som enligt Erols källa kallas 942 byggdes i ett enda unikt exemplar. Ser ingen större anledning till att de skulle ha byggt en högerstyrd version.Mogge wrote:Då kanske en 941 är en vänsterstyrd 942? Erol hade ju hittat nåt som hade beteckningen 942.
Och om det skulle ha byggts ett högerstyrt exemplar så borde den ha fått modellnumret 943.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Mogge
- Turbo-Poster
- Posts: 558
- Joined: 2006-08-09 23:28:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
jaja,ok då 

Mvh
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
- Richard
- Turbo-Poster
- Posts: 577
- Joined: 2006-04-29 14:02:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Furulund
- Contact:
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
924S har en egen typkod, men jag minns inte vilkendet borde vara mer än 951 eftersom 924S kom efter 944 Turbo.
Typ 477 var Volkswagens nummer för 924 (Projekt EA435).
Typ 477 var Volkswagens nummer för 924 (Projekt EA435).
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Richard
- Turbo-Poster
- Posts: 577
- Joined: 2006-04-29 14:02:33
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Furulund
- Contact:
På den lilla dekalen i serviceboken (och ibland i bilen) med färgkod och option codes står det överst på min 944: 951 052, så för skojs skull jämförde jag med 924:an där det stod 477 032. Vad står det på S2:ans dekal?bill b wrote:477? Baserat på halva antalet hästar eller vadå?
Varför har inte S2 någon tuff internkod (eller har den det??)?
Porsche-F-n
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Det interna modellnumret för en 924 S är 946.Richard wrote:Intressant typkoden för min 944 Turbo är 951, det måste ju innebära att min 924S är en Porsche 477 !?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users