Taktventil
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Taktventil
Taktventilen som sitter på en 944 turbo - finns det någon VAG-motsvarighet eller måste man köpa en på Porschecentrum?
Rikard
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Har ett svagt minne att den är misstänkt lik en magnetvenil från tidiga Saab turbo.. låt
säga 900 & 9000 innan -88, dock är jag inte säker.
Mv Erol
säga 900 & 9000 innan -88, dock är jag inte säker.
Mv Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Sven, ingen takt ingen tango! 
Rikard jag har en begagnad ventil ifall du inte vill köpa en ny.

Rikard jag har en begagnad ventil ifall du inte vill köpa en ny.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 508
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
På min har Sandens bytt till en "annan", mer vet jag inte om den.
Mao så har han koll på att det finns andra, men det har du säkert kollat redan.
Skall se om jag har någon hyffsad bild på den.
En bild...men inte så bra.
Mao så har han koll på att det finns andra, men det har du säkert kollat redan.
Skall se om jag har någon hyffsad bild på den.
En bild...men inte så bra.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by spirou944t on 2006-09-21 06:45:31, edited 1 time in total.
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- HA
- S-Poster
- Posts: 84
- Joined: 2005-07-15 08:43:16
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Stockholm/Ekerö
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
om det är en bosch ventil så borde man ju kunna kolla upp på bosch onlines hemsida o se om det finns nån motsvarighet på nån annan bilmodell
http://ecat-online.bosch.de/toc/frame1.html
eller är jag ute o surfar helt nu??
http://ecat-online.bosch.de/toc/frame1.html
eller är jag ute o surfar helt nu??

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 508
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Jo, det tyckte jag oxå, så den åkte efter att allt(toppen bla) hade fixats och efter konsultation med Sanden.tkgb wrote:lite konstigt att orginal taktventilen sitter kvar(brun pryl mitt i bilden)
verkar lite onödigt med 2 st?
mvh tommy
Detta var ett "före kort" som jag tog för att veta hur allt satt monterat.
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 235
- Joined: 2004-04-02 16:02:51
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Är inte nån bosch pryl! Är faktiskt en svensk mojäng, tillverkad av dom gamla rävarna på SEM.
Bör funka med vilken typ av cycling-valve som helst, kolla bara resistansen i spolen så man inte belastar ner nå galet bara. Och att man ansluter rätt slangar...
Kolla även att det är den typen som läcker förbi bara, är ju bara en enkel magnet ventil, som dock inte tätar...
Bör funka med vilken typ av cycling-valve som helst, kolla bara resistansen i spolen så man inte belastar ner nå galet bara. Och att man ansluter rätt slangar...
Kolla även att det är den typen som läcker förbi bara, är ju bara en enkel magnet ventil, som dock inte tätar...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users