Hej!
Önskar nu att byta upp mig inom segmentet som våra frontmotor-porschar utgör. Letar därför efter en 944 turbo i en relativt låg prisnivå. En bil som fungerar och är i ett körbart bruksskick men inget utställningsskick sökes. Obesiktigad och avställd är absolut inget hinder. Så har du en 951 som blivit stående och skulle behöva lite kärlek samt att komma ut på vägen/banan igen är jag intresserad.
Har även sedan tidigare en 944 N/A -84 i fint original skick med endast dryga 12000 mil på mätaren, nybesiktigad och skattad som jag kan tänka mig att lämna i ett eventuellt inbyte.
Priser, värden och eventuella mellanskillnader diskuteras privat.
Jag svarar snabbt både på mail och PM.
MVH Adam
Porsche 951
-
- NA-Poster
- Posts: 28
- Joined: 2012-05-02 12:08:52
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Porsche 951
Har en -89:a som är har påbörjat förvandlingen till banbil. Dvs. Rensad inredning, skalstolar, stor vinge m.m
Utrustad med M030, dvs. ställbart chassi, stora bromsarna och M0220 (lamelldiff).
Motorn genomgången vintern 2012/2013 med lättad vev och svänghjul, nya packningar i hela motorn m.m
Prisidé inklusive omonterad kolfiberhuv, plastskärmar, plastlucka bak och plastrutor. 79.000:-
För mer info se tråden om "Isbilen"
forum/viewtopic.php?t=27317" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Erol
Utrustad med M030, dvs. ställbart chassi, stora bromsarna och M0220 (lamelldiff).
Motorn genomgången vintern 2012/2013 med lättad vev och svänghjul, nya packningar i hela motorn m.m
Prisidé inklusive omonterad kolfiberhuv, plastskärmar, plastlucka bak och plastrutor. 79.000:-
För mer info se tråden om "Isbilen"
forum/viewtopic.php?t=27317" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users