Turbofront 944
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2012-02-26 07:23:41
- Telefon: 0705835162
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Contact:
Turbofront 944
Ett tappert försök att jag tag på en Turbofront, har en sliten i glasfiber som e ihoplappad, många gånger, vill ha en ny, plåt eller plast...
- Tydligen lite otydlig, det stora stycket som sitter fram, med blinkersarna och nummerskyltsinfästningen i, hela fronten, inte den mellan huvudstrålkastarna. Danne...
- Tydligen lite otydlig, det stora stycket som sitter fram, med blinkersarna och nummerskyltsinfästningen i, hela fronten, inte den mellan huvudstrålkastarna. Danne...
Last edited by Dan on 2012-06-25 13:27:54, edited 1 time in total.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 411
- Joined: 2009-10-29 22:31:12
- Bilmodell: Porsche 944 -84 NA
- Årsmodell: 1984
- Location: Falköping
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: Turbofront 944
Misstänker att TS menar frontplåten mellan lysena, inte fronten/stötfångaren.hanilton199 wrote:Finns den i plåt?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3936
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Turbofront 944
Är den inte alltid i plåt?
Jag har några skador på min, och det ser inte ut att vara plast som kikar fram...
Kanske skilnad på turbo och S2?
Bobo
Jag har några skador på min, och det ser inte ut att vara plast som kikar fram...

Kanske skilnad på turbo och S2?
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Turbofront 944
Turbostötfångaren är gjord av gjuten plast, det finns även glasfiberkopior.
Frågan är om TS har en vanlig 944:a där man monterat en hybrid front i glasfiber.
Det finns nämligen glasfiberkopior av turbofronten som passar N/A's skärmar och frontplåt.
Så frågan är vad TS söker, original turbokofångare i plast, hybridkofångare i glasfiber eller en original 944 front i plåt?
Mvh Erol
Frågan är om TS har en vanlig 944:a där man monterat en hybrid front i glasfiber.
Det finns nämligen glasfiberkopior av turbofronten som passar N/A's skärmar och frontplåt.
Så frågan är vad TS söker, original turbokofångare i plast, hybridkofångare i glasfiber eller en original 944 front i plåt?
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: Turbofront 944
Jag har en orginalkofångare, alltså hela fronten (plast) till en 86a turbo komplett med lampor och hela alltet till salu om du är intresserad. Svart är den med helt okej lack, lite stenskott och så men tror den är fullt användbar.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: Turbofront 944
Vi har talat om denna innan... Vad vill du ha för den?Lilja wrote:Jag har en orginalkofångare, alltså hela fronten (plast) till en 86a turbo komplett med lampor och hela alltet till salu om du är intresserad. Svart är den med helt okej lack, lite stenskott och så men tror den är fullt användbar.
Mikael
=)
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2012-02-26 07:23:41
- Telefon: 0705835162
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Contact:
Re: Sv: Turbofront 944
Och om så e fallet, hur ser jag då skillnaden, min e i glasfiber, troligen en kopia av någon okunnig skapare eftersom den inte håller ihop utan spricker överallt + att föregående ägare nog tuchat i något.... mitt på, kan ju lagas men ville ta en genväg med en ny, eller bättre beg.Erol wrote:Turbostötfångaren är gjord av gjuten plast, det finns även glasfiberkopior.
Frågan är om TS har en vanlig 944:a där man monterat en hybrid front i glasfiber.
Det finns nämligen glasfiberkopior av turbofronten som passar N/A's skärmar och frontplåt.
Så frågan är vad TS söker, original turbokofångare i plast, hybridkofångare i glasfiber eller en original 944 front i plåt?
Mvh Erol
MVH Danne....
- Lilja
- Turbo-Poster
- Posts: 853
- Joined: 2011-09-03 18:53:53
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Genarp
- Contact:
Re: Turbofront 944
Har faktiskt ingen aning om vad den är värd, bättre ni bjuder
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Sv: Turbofront 944
Det går att se skillnad, enklast på skärmens linje mot kofångaren. Har du möjlighet att lägga upp en bild på din bil, gärna taget snett fram i från eller från sidan. Så kan jag kolla om jag ser vilken sort det är.Dan wrote:Och om så e fallet, hur ser jag då skillnaden, min e i glasfiber, troligen en kopia av någon okunnig skapare eftersom den inte håller ihop utan spricker överallt + att föregående ägare nog tuchat i något.... mitt på, kan ju lagas men ville ta en genväg med en ny, eller bättre beg.
MVH Danne....
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users