Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

Köpes Annonser
Post Reply
Message
Author
User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#1 Post by Sluggen »

Hej,

Någon som har en induktiv givare, en halvtum i diameter, cylindrisk hela vägen, eller vet var i Sverige man snabbt kan få tag på en, alternativt vet om någon bilmodell som har just en sådan. Jänkarna verkar köra med 5/8" men det går inte då mitt fäste är halvtums. Electromotive i USA vet jag har men det är ju inte nästgårds precis....

Tacksam för all info.
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#2 Post by Erol »

Kan ev. ha en sådan i garaget, ska
mäta omkretsen i kväll.


/ Erol



Sent from my X10i
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#3 Post by Sluggen »

Det vore ju dunder! Snabbt svarat btw...
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#4 Post by Erol »

Givare som jag hade i åtanke är 17,5 mm i diameter, ca 30 mm lång och
cylindrisk hela vägen, kan det vara intressant?

Halvtum borde enligt mina beräkningar vara 12,7 mm.

Hör av dig om det fortfarande är intressant.


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#5 Post by Sluggen »

Tack för att du kikade. Jag får lösa det på nåt annat sätt, ska försöka ordna så jag kan köra med betydligt mer lättillgängliga och billiga givare, lite modd av fästet bara.
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#6 Post by Erol »

Har du trigger på svänghjulet eller
på framsidan av motorn?


/Erol



Sent from my X10i
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: Vevaxellägesgivare, triggersensor, kalla det vad ni vill...

#7 Post by Sluggen »

Sitter på framsidan. Tänkte köra på svänghjulet först men funkade inget bra tillsammans med kamsynken jag hade så det fick bli ett klassiskt triggerhjul.
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users