Den är nybesiktad idag (2025-05-06) med blankt papper, men det finns självklart att göra på den ändå. Allt beroende på ambitionsnivå.
Gällande nuvarande skick så är det bättre än när den varit som sämst och sämre än när den varit som bäst... kan bli fin originalare om det önskas, men den funkar att köra på gata även som den är nu, man sitter skönt i skalstolarna och den hårda fjädringen vänjer man sig vid. Den har ju dock såklart en del "speciallösningar" och "kriskskador" från sina år som banräser och hos en ägare med begränsat med tid. Självklart får en seriös spekulant en genomgång av bilen.
Finns mycket delar, allt möjligt från småskruvar till motorblock och växellåda(or?), delarnas skick varierar.
Fälgar finns en uppsjö:
två uppsättningar cookie cutters, en omgång som har r-däck som nog funkar några varv och en omgång som har däck som bör kasseras (de är orunda då den stått stilla på dem)
en uppsättning original 931 fälgar med dubbdäck
en uppsättning 928 fälgar med rallydubbade "isdäck" på
en uppsättning 16" fin fälgar (se bilder i länkade tråden) med nedslitna sommardäck.
Eventuellt hinner jag fixa någon fungerande kombination av fälgar med sommardäck, besiktigades på dubbdäcken.
Hur mycket av delar och fälgar som ingår beror på priset.
Appropå pris så låter jag det vara osagt än så länge, säljer hellre till rätt person än får ut sista kronan. Rätt person bör hamna i rätt härad med priset tänker jag.