Har 4st RH-splitfälgar liggandes till ett projekt! 9x17" runt om, ET47, bultcirkel 5x112 vilket innebär att det behövs spacers för att ändra bultcirkeln till 5x130 men det finns det gott om plats för om man har en 944 med dom korta bärarmarna! Dom väger 11,2kg styck.
Pris; Bud
Jag nås på mob: 0736792915, ring inte innan kl 14 för jag jobbar natt och sover då =)
kesler wrote:Nu är jag inte så insatt i porsche 944, men vilka bilar har de korta bärarmarna? Har en 85b, hur skulle de passa där, finns det plats?
Du har de korta bärarmarna i aluminium, -85A hade korta bärarmar i stål (samma modell som 924orna) och 87- har långa bärarmar i aluminium.
Du får alltså plats med spacers om du köper dessa fälgar i annonsen (de passar inte utan spacer för att ändra bultcirkeln som du säkert såg i annonstexten).
yoggi wrote:Ingen alls som är intresserad? Får väl testa blocket då
Eftersom de inte passar rakt av och spacers är dyra, typ 500-600 kr/st så borde det vara lättare att få dem sålda till VW/Audi-folket där det passar rakt av. Dessutom rullar det fler sådana på vägarna.
Liiite sugen är jag på dem för Passaten, de är riktigt snygga, men köpte fälgar för knappt ett år sedan.