patand wrote:Hur ser bladen ut i avgashuset och kompressorhuset?
Det är en S2 turbo ser det ut som (lilla kompressorhuset), stämmer det?
Var finns den?
jag har inte öppnat och kollat på bladen men eftersom det inte är nå glapp så antar jag att det inte är nå skador på dom, men vill du så kan jag öppna upp och ta bilder den kommer från en 924a den informationen fick ja från den jag köpte turbon av iaf ! vilket kompressorhus det är har jag aingen aning om går säkert å ta reda på ska skriva ner siffrorna på turbon
Var finns den?
Den finns i Sundsvall enligt "nicket" på rejsa.nu i alla fall.
Var finns den?
Den finns i Sundsvall enligt "nicket" på rejsa.nu i alla fall.
ja .förlåt glömde nämna det, det finns i sundsvall agget
Ser ut att vara i valdigt fint skick. Kan du se en siffra stamplad i avgashusets ingang? 4,6 eller 8?
Om jag mater storleken pa kompressorhjulet pa bilden far jag det till lilla 49mm och stora 66mm(2,6") vilket skulle motsvarar en 2672 vilket jag inte tror det ar. Kan det vara en 2470 fran en tidig 931? Samtidigt visar lanken att det ar en GT/standardturbo dvs K26-2660GA4-10. Du har inte siffrorna fran KKK skylten pa framsidan?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
gegge wrote:Ser ut att vara i valdigt fint skick. Kan du se en siffra stamplad i avgashusets ingang? 4,6 eller 8?
Om jag mater storleken pa kompressorhjulet pa bilden far jag det till lilla 49mm och stora 66mm(2,6") vilket skulle motsvarar en 2672 vilket jag inte tror det ar. Kan det vara en 2470 fran en tidig 931? Samtidigt visar lanken att det ar en GT/standardturbo dvs K26-2660GA4-10. Du har inte siffrorna fran KKK skylten pa framsidan?
okey ska gå ut och kolla om det finns några siffror på ingången, siffrorna på plåten är a030306 kkk26- 7007