Jag har lättat bilen 6kg genom att ta bort all asfaltmatta och isolering i motorrummet. Men hur får jag bort allt gammalt intorkat lim Kolla det "gulbruna" på torpeden på bilden. Montörerna på Porsche hade säkert gjort en deal med leverantören av lim, för de har verkligen inte varit snåla.
Jag har tömt 1,5 burk Bräklean (funkar bra, men dyrt), provat "stripe off" (totalt värdelöst), lacknafta, bensin (funkar bra, men blir dimmig i huvet), bromsvätska , varmluftpicka (funkar halvtaskigt), T-dojja och gummirondell. Vilket meddel jag än använder kräver det en ansenlig mängd med gnuggande i obekväma ställningar och på trånga utrymmen.
Är det nån av er som har ett hållbart tips? Fåfängan säger ju att man vill ha ett någotsånär snyggt motorrum.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Förresten verkar vara en trend att förse frontmotorporschar med biobränslemotorer med låga halter av skadliga emmisioner i sthlmstrakten, hänger nog ihop med återinförande att vägtullar. Dock kanske de är lite mer orkeslösa än original:
Kolsyreis för att ta bort hela asfaltsmattor tillsammans med lim.
Annars är det väldigt mycket skrapande...
Håller på med samma operation på P.P.'s. När motorrummet är tomt är det lättare. Kan man sedan välta bilen 180 grader blir det ännu lättare!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
patand wrote:Förresten verkar vara en trend att förse frontmotorporschar med biobränslemotorer med låga halter av skadliga emmisioner i sthlmstrakten, hänger nog ihop med återinförande att vägtullar. Dock kanske de är lite mer orkeslösa än original:
Skojjar du Patrik? Ser ju ut som biogasproduktionen pågår för fullt, och är på väg att dumpas rakt ut i luften
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Tack för alla svar.
Köpte förtunning på vägen hem, och det bet ordentligt. Fast man blev lite mosig i huvet. Resultatet blev inte så dumt faktiskt. Lite färg på, så blir det som nytt sen.
Bild på hur det blev finns längst ner på: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... c&start=45