Jag har lite problem att få MSDn att fungera som den ska, den verkar vara otroligt känslig för att spänningen sjunker i elnätet på bilen. T.ex kan jag absolut inte slå på huvudstrålkastarna för då dör den på en gång. Funderar på om det kan ha att göra med att jag fortfarande har kvar original tändsystem i "serie" med MSDn och vill nu veta lite mer om hur MSDn kopplas in.
Pär Hylander wrote:I fördelaren går det in en sladd med två poler, den går nog öven den till org tändbox, den klippte jag av och kopplade till MSD. Detta är den enda kabel jag fått klippa av, har man en extra sådan så behöver man ju inte offra den som sitter i orginal härva.
Måste bara fråga var du kopplade in den någonstans på MSDn.
När jag kopplar originalkablarna från tändspolen till MSDn så är det ju den vita kablen till MSDn som används som "styrkabel" och kopplas till den kabel som original gick till tändspolens minuspol.
När du tar den tvåpoliga kablen direkt från fördelaren för att styra MSDn använder du då MSDns "magneticpickup" ingång som ju är tvåpolig eller använder du dig fortfarande av den vita enkelpoliga kabeln på MSDn?
Vilken pol på den tvåpoliga kablen från fördelaren har du kopplat vart?
Hoppas mina frågor går att förstå...
Funderar också på om monteringen av själva MSD lådan kan ha med saken att göra, min MSD hamnade uppochner under intrumentbrädan. Läste på hemsidan deras att den kan monteras hursomhelst utom just upp och ner, men också att anledningen till att inte montera den helt upp och ner berodde på att fukt då inte kunde rinna ut ur lådan och eftersom jag monterade den inuti kupén så antog jag att fukt inte skulle vara ett problem... men hör nu ett "surrande" ljud itakt med tändningarna från MSD lådan som jag tror att jag inte hörde innan jag monterade den upp och ner.