Har en fråga angående denna knappen i min bil. Vet att den är till defrostern men skall den inte fastna i intryckt läge?
Min fjädrar bara tillbaka.
Någon som kan svara på hur den fungerar?
Sitter i en 944 -86
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jag tror det ska vara så att den fastnar inne, det funkar så på min 968, dock gjorde det inte det på min 944 -86:a. Vet inte om den råkade vara sönder på både din och min eller om det inte var så tidigare.
Tack för svaret. skulle vara kul om någon har en fungerande knapp
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
En tanke bara på min opel så fjädrar knappen också tillbaka de gör den för att defrostern slår av när rutan är frostfri. Tänkte att det kanske är samma funktion på din 944
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Har aldrig varit med om att knappen fjädrar tillbaka när rutan är frostfri. För övrigt, hur ska den simpla elektroniken veta när rutan är "ren"? Knappen väl inget mer än en snabbknapp för att sätta fläkten i högsta läget?
Knappen ska stanna inne när man trycker in den, och fjädra ut när man trycker på den igen.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Det fins sådan elektronik, trodde inte det fans på Porschen men man kan inte vara säker.
Då är det så att min knapp är trasig och då får jag bytta ut den.
Tack för hjälpen
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Det finns ju knappar som helt enkelt bygger på tid. Dvs. en intryckt knapp åker ut igen efter ex. 10-12 minuter. Det är ju relativt simpel elektronik.
Jag har förövrigt bytt en liknande knapp på min bil, just för att den var trasig. Finns hos PCS men kan kosta nästan "omotiverat" mycket beroende på vilken knapp det gäller, upp till dvs. 4-siffrigt belopp.
mats@deviaq.net wrote:Det fins sådan elektronik, trodde inte det fans på Porschen men man kan inte vara säker.
Tänkte mer på att bilen är 20 år gammal. Hur funkar sådan teknik för övrigt? På samma sätt som regnsensorer?
Lars wrote:Det finns ju knappar som helt enkelt bygger på tid. Dvs. en intryckt knapp åker ut igen efter ex. 10-12 minuter. Det är ju relativt simpel elektronik.
Jag ska inte svära på att knappen inte har en sådan tidsfunktion men jag har aldrig varit med om att knappen hoppar ut av sig själv. Å andra sidan är jag inte helt säker på att jag har haft den intryckt mer än 10-15 minuter någongång.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
mm det e precis som lasse säger, varmblås på framrutan. vet inte om man kan klassa det som defroster :/ i vilket fall som helst så ska den stanna inne, börja lysa, å sen sätta full värmeblås på framrutan
Man får ju elvärme i backspeglarna också... de defrostas ju varjefall...
Kommer inte ihåg om min knapp stannar inne eller inte men den lyser varjefall när defrostning är igång.