Vem har ett fungerande trimchip till 968 sug -92? Jag har provat Superchips(Motor Nord), tre varianter ,men alla klipper vid 6100rpm. Även gamla chipet, som satt i bilen klippte vid 6100.Tips ideer mottages tacksamt.
Lamp
Trimchips 968 3 liters sugmotor
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2005-09-11 19:49:46
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
Jag kör med ett chip från Promax och det funkar riktigt bra,, dom har två varitanter ett med varvstopp på 7100 och ett med varvstopp vid 7700.
Som standard så skall varvstoppet ligga på 6800 så 6100 låter ju lite konstigt.
Jag har 7100 chipet och det hittar du på
http://www.promaxmotorsport.com det är det chip som fick ut mest HK ur 968 och kostar endast 99£ hem i brevlådan
Som standard så skall varvstoppet ligga på 6800 så 6100 låter ju lite konstigt.
Jag har 7100 chipet och det hittar du på
http://www.promaxmotorsport.com det är det chip som fick ut mest HK ur 968 och kostar endast 99£ hem i brevlådan
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- FekZen
- Turbo-Poster
- Posts: 801
- Joined: 2004-03-29 16:29:59
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Sthlm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 55
- Joined: 2005-09-11 19:49:46
- Contact:
Hej,
Jag vill absolut inte hänga ut Superchips/MotorNord, jag vet att deras chips fungerar i andra 968:or men inte i min. Jag har också en 968 kompis, som har samma fel på sin, okänt chips.Verkar temperaturberoende, kall varvar den fint till 6700, varm 6100. Med Porsche org chip fungerar bilen som det skall. Någon tempsensor på bommen, som trimchipet inte gillar??
Jag vill absolut inte hänga ut Superchips/MotorNord, jag vet att deras chips fungerar i andra 968:or men inte i min. Jag har också en 968 kompis, som har samma fel på sin, okänt chips.Verkar temperaturberoende, kall varvar den fint till 6700, varm 6100. Med Porsche org chip fungerar bilen som det skall. Någon tempsensor på bommen, som trimchipet inte gillar??
Lamp
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Vet inte så mycket om 968 men 951 har inte någon funktion som ändrar varvstoppet beroende på motortemp. Det finns dock på en del andra bilar.
Tycker inte detta låter som ett chip problem, mer troligt att någon givare, t.ex svänghjulsgivarna, inte är i bra skick.
Se förresten upp med hur mycket ni varvar 968:orna, vevstakarna är ju inte de stadigaste, i alla fall på tidiga årsmodeller.
Tycker inte detta låter som ett chip problem, mer troligt att någon givare, t.ex svänghjulsgivarna, inte är i bra skick.
Se förresten upp med hur mycket ni varvar 968:orna, vevstakarna är ju inte de stadigaste, i alla fall på tidiga årsmodeller.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
För er som tvivlar kan nog Bengt visa upp bilder som får er att tänka två gånger innan ni höjer varvtalsstoppet....
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users