Promax Chip

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Promax Chip

#1 Post by Bosse »

Kolla detta, Saxat från 968forum

"Hi All,

One of our European Customers (Keith Yim in Holland) has just carried out a dyno test with his 1992 Porsche 968 (150.000 Km, dealer maintained in accordance with factory service recommendations, 17" wheels, totally original condition - except for the ProMAX Performance Chip).

The test was carried out on a Dynojet 248C dyno, figures corrected for temperature, pressure and humidity to DIN specifications. Run back-to-back against the original factory chip.

Assuming the lowest drivetrain losses (15%). Absolute corrected power and torque at flywheel were:

With ProMAX Performance Chip (7100R)
Power: 251BHP (@ 6,500RPM)
Torque: 325Nm (@ 4,200RPM)

With standard chip
Power: 229BHP (@ 6,350RPM)
Torque: 298Nm (@ 4,460RPM)

NOTE: The ROW chip makes a little more power than the USA version (ProMAX 968 chips). So, if you're not running a ProMAX Performance Chip - you're not going as fast as you could be! ;-)

Have a great day all!

Regards,
Andrew"
Bosse

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#2 Post by patand »

10% effektökning är ju inte så illa för ett chip till en sugmotor! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#3 Post by Highway »

Var detta med 7100 eller 7700 chipet?
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#4 Post by Bosse »

7100 rpm chipet.
Har beställt ett nu, ca 1400 sek totalt blev det med nuvarande kurs.
Bosse

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#5 Post by Highway »

Bosse wrote:7100 rpm chipet.
Har beställt ett nu, ca 1400 sek totalt blev det med nuvarande kurs.
Bosse
Jag har kört med ett 7100 rpm chip nu i år och det funkar riktigt bra men brukar ta det försiktigt med att varva mer än dom 6800 där varvstoppet normalt går,,, men på Gelleråsen är det perfekt att ha lite extra varv att ta till när man är på väg upp mot Eijes
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

Bengt
Turbo-Poster
Posts: 408
Joined: 2004-03-29 19:41:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Bjärred
Contact:

#6 Post by Bengt »

Hör av er om ni vill få varvstoppet ändrat.
mvh Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#7 Post by Highway »

Bengt wrote:Hör av er om ni vill få varvstoppet ändrat.
mvh Bengt
Jag känner mig ganska nöjd med 7100 för då har man några extra varv att ta till när det behövs.
Vad tycker motorn om att man varvar lite extra,, några säkerhetsmarginaler borde väl finnas?
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users