Hej
Jag har precis inhandlat en 924 som har fått ett chassi av en 944 turbo. Ett lite billigare sätt att få en snygg bil. Min första Porsche!
Motorn är på 125 hk och bilen är från 1978. Den har gått cirka 15000 mil.
Nu undrar jag vad man kan göra för att få lite mer hk under huven. Finns det ändra motorer som passar? Motorn i kommer från Audi och är orginalmotorn.
Går det sätta dit en turbo?
Alla tips är välkomna. Fullkomligt novis på området. Jag har försökt titta på andra trådar men känner att det måste handla om just min bil eftersom jag vet så lite om ämnet.
Mvh
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Motorn finns inte mycket att göra med för rimliga pengar är väl den allmänna uppfattningen, se till att den är bra skick (stift, tändkablar, mm) och lägg sedan pengarna på chassit/däck/bromsar om du ska åka fort.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
sovvisor wrote:Hej
Jag har precis inhandlat en 924 som har fått ett chassi av en 944 turbo. Ett lite billigare sätt att få en snygg bil. Min första Porsche!
Motorn är på 125 hk och bilen är från 1978. Den har gått cirka 15000 mil.
Nu undrar jag vad man kan göra för att få lite mer hk under huven. Finns det ändra motorer som passar? Motorn i kommer från Audi och är orginalmotorn.
Går det sätta dit en turbo?
Alla tips är välkomna. Fullkomligt novis på området. Jag har försökt titta på andra trådar men känner att det måste handla om just min bil eftersom jag vet så lite om ämnet.
Mvh
På vilket sätt menar du att den har fått chassit av en 944 turbo?? Anledningen att jag frågar är att på bilden ser att du har 4 bultar till hjulen och alla 944:or har 5.....?