Ombyggnad

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#2 Post by Highway »

Varför inte köpa denna kärran istället och få en bil som håller värdet plus att du får en väldigt unik bil

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1304079
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#4 Post by Highway »

OK här finns i alla fall plasten som du behöver

http://www.gt-racing.com
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3574
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#6 Post by Bathory »

Jag håller på att göra precis det du vill göra med min 931:a.
Jag beräknar att få en effekt på nånstans mellan 300 till 350 kusar ur motorn & den kommer se ut som en carrera gt.
Beräknad kostnad? Ärligt talat så vet jag inte.
Jag bygger bara för att det är kul.
Karossmässigt däremot.
Front 2500:-
Scoop + bakskärmar ca: 1000:- ( jag hade tur)
Framskärmar 944 800:-
totalt exklusive lack är ca 4300:- Inte mkt om man tänker på vad man får.
Tillbaka till motorn då. :#944burn:
Smidda kolvar ca 3000:- från dalhem.
Borrat block ca 3000:- från vår sponsor Utzon
Plenumkammare tillverkar jag själv med lite hjälp ca 500:-
Sprut ? vet inte vilket jag kommer använda ännu.
Tändsystem? som ovan
portad topp
större turbo ( framför allt med snabbare respons)
Ställbart laddtryck via handdator.
mm.......

Hmmmm
Hoppas att jag får ut den nästa sommar då :oops:

/Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#7 Post by Maxx »

Highway wrote:OK här finns i alla fall plasten som du behöver

http://www.gt-racing.com
Kollade med dem vad frakten av lite delar skulle kosta och detta är vad jag fick som svar:
GT Racing wrote:Your estimate with freight is as follow:

GT Racing estimate 20050412

1 x 201 924/944 GT FENDERS STK 7'' $520.95
1 x 241 924/944 SPOILER/BUMPER $435.95
1 x 261 924 GT RR FENDER FLARES 7'' pr $255.95
1 x 271 924/944T/944 HOOD SCOOP $195.95
freight is for Door to your address $557.30
TOTAL is $1966.10
Så runt 14.000 kr + tull och moms ... ska vi gissa på nära 20.000 kr innan paketet är hemma? :shock: Kanske ska tillägga att det är med flygfrakt. Dessutom är inte motorhuv eller vinge bak inräknade men de kan man ju fixa här på hemmaplan, även framskärmarna (som är samma som vanliga 944) går att få tag på här hemma. Egentligen är det bara fronten hos GT Racing som intresserar mig då det är en GTS-front och inte en GT-front.

Ett alternativ som jag tror mer på är Van Zweeden i Nederländerna. De vill ha €1.340 för samma prylar exkl. frakt.



Om någon vet var man kan få tag på Carrera GT/GTS-karossdelar i Sverige får ni gärna tipsa mig.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#8 Post by Maxx »

Bathory, var har du köpt karossdelarna? Ser fronten ut som orginalet? Bakskärmar och scoopet?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3574
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#9 Post by Bathory »

Bakskärmar & scoop hittade jag begagnat.
Fronten kommer från plastis här på forumet & den ser väldigt bra ut.
Har däremot inte hunnit att montera den ännu.
Ska ta lite bilder snart :oops:

/Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#10 Post by Maxx »

Bathory wrote:Bakskärmar & scoop hittade jag begagnat.
Fronten kommer från plastis här på forumet & den ser väldigt bra ut.
Har däremot inte hunnit att montera den ännu.
Ska ta lite bilder snart :oops:

/Sven
Jag vill väldigt gärna se bilder på fronten. :d=:

:thisthread:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#11 Post by patand »

Nu ska visst var och varannan ha en Carrera GT lookalike av sin 931:a... jag får väl se till att ha kvar min "original" då bara för att djävlas... ;-)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#12 Post by Maxx »

patand wrote:Nu ska visst var och varannan ha en Carrera GT lookalike av sin 931:a... jag får väl se till att ha kvar min "original" då bara för att djävlas... ;-)
Jag börjar också känna så. Fast det finns ju lite praktiska fördelar med en bredare kaross förutom utseendet, som att det får plats lite mer gummi i hjulhusen.

Hmm ... två bilar kanske? :roll: Eller bygga en kopia av Le Mans-bilarna bara för att vara värst? :wink: Eller köpa ett orginal? :mrgreen: Svåra val ...


Först ska jag bara få min bil att rulla ... :roll: :#944burn: *muttrar något om kommunikationsproblem med verkstan*
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Utzon.se
Sponsor
Posts: 298
Joined: 2004-07-05 22:11:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Partille
Contact:

#14 Post by Utzon.se »

Som vanligt är det budgeten som styr.
Bathorys bygge är intressant och ger ganska bra "bang for the buck".

Om jag fick leka lite friare så skulle jag nog beställa kolvar från JE-pistons.
(så länge $-rn är låg, mums).
Sen skulle jag hänga dit en turbo från en T5R och något trevligt sprut.

Jag tror att hållbarheten och körbarheten skulle bli riktigt bra.

Billigast är nog lustgas :twisted:

Angående karossombyggnad så finns det en kille som kan gjuta upp ett GTS-liknande kit.
Framskärmar + Skärmbreddare bak + front = 9500kr + moms

Om ni går ihop 2-3st så blir det säkert billigare.
Utzon "Crew"
Peter
Johannes

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users