Ombyggnad
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Jag håller på att göra precis det du vill göra med min 931:a.
Jag beräknar att få en effekt på nånstans mellan 300 till 350 kusar ur motorn & den kommer se ut som en carrera gt.
Beräknad kostnad? Ärligt talat så vet jag inte.
Jag bygger bara för att det är kul.
Karossmässigt däremot.
Front 2500:-
Scoop + bakskärmar ca: 1000:- ( jag hade tur)
Framskärmar 944 800:-
totalt exklusive lack är ca 4300:- Inte mkt om man tänker på vad man får.
Tillbaka till motorn då.
Smidda kolvar ca 3000:- från dalhem.
Borrat block ca 3000:- från vår sponsor Utzon
Plenumkammare tillverkar jag själv med lite hjälp ca 500:-
Sprut ? vet inte vilket jag kommer använda ännu.
Tändsystem? som ovan
portad topp
större turbo ( framför allt med snabbare respons)
Ställbart laddtryck via handdator.
mm.......
Hmmmm
Hoppas att jag får ut den nästa sommar då
/Sven
Jag beräknar att få en effekt på nånstans mellan 300 till 350 kusar ur motorn & den kommer se ut som en carrera gt.
Beräknad kostnad? Ärligt talat så vet jag inte.
Jag bygger bara för att det är kul.
Karossmässigt däremot.
Front 2500:-
Scoop + bakskärmar ca: 1000:- ( jag hade tur)
Framskärmar 944 800:-
totalt exklusive lack är ca 4300:- Inte mkt om man tänker på vad man får.
Tillbaka till motorn då.

Smidda kolvar ca 3000:- från dalhem.
Borrat block ca 3000:- från vår sponsor Utzon
Plenumkammare tillverkar jag själv med lite hjälp ca 500:-
Sprut ? vet inte vilket jag kommer använda ännu.
Tändsystem? som ovan
portad topp
större turbo ( framför allt med snabbare respons)
Ställbart laddtryck via handdator.
mm.......
Hmmmm
Hoppas att jag får ut den nästa sommar då

/Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kollade med dem vad frakten av lite delar skulle kosta och detta är vad jag fick som svar:
Så runt 14.000 kr + tull och moms ... ska vi gissa på nära 20.000 kr innan paketet är hemma?GT Racing wrote:Your estimate with freight is as follow:
GT Racing estimate 20050412
1 x 201 924/944 GT FENDERS STK 7'' $520.95
1 x 241 924/944 SPOILER/BUMPER $435.95
1 x 261 924 GT RR FENDER FLARES 7'' pr $255.95
1 x 271 924/944T/944 HOOD SCOOP $195.95
freight is for Door to your address $557.30
TOTAL is $1966.10

Ett alternativ som jag tror mer på är Van Zweeden i Nederländerna. De vill ha €1.340 för samma prylar exkl. frakt.
Om någon vet var man kan få tag på Carrera GT/GTS-karossdelar i Sverige får ni gärna tipsa mig.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Bathory, var har du köpt karossdelarna? Ser fronten ut som orginalet? Bakskärmar och scoopet?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Bakskärmar & scoop hittade jag begagnat.
Fronten kommer från plastis här på forumet & den ser väldigt bra ut.
Har däremot inte hunnit att montera den ännu.
Ska ta lite bilder snart
/Sven
Fronten kommer från plastis här på forumet & den ser väldigt bra ut.
Har däremot inte hunnit att montera den ännu.
Ska ta lite bilder snart

/Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag vill väldigt gärna se bilder på fronten.Bathory wrote:Bakskärmar & scoop hittade jag begagnat.
Fronten kommer från plastis här på forumet & den ser väldigt bra ut.
Har däremot inte hunnit att montera den ännu.
Ska ta lite bilder snart![]()
/Sven


»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Nu ska visst var och varannan ha en Carrera GT lookalike av sin 931:a... jag får väl se till att ha kvar min "original" då bara för att djävlas... 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag börjar också känna så. Fast det finns ju lite praktiska fördelar med en bredare kaross förutom utseendet, som att det får plats lite mer gummi i hjulhusen.patand wrote:Nu ska visst var och varannan ha en Carrera GT lookalike av sin 931:a... jag får väl se till att ha kvar min "original" då bara för att djävlas...
Hmm ... två bilar kanske?



Först ska jag bara få min bil att rulla ...


»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Utzon.se
- Sponsor
- Posts: 298
- Joined: 2004-07-05 22:11:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Partille
- Contact:
Som vanligt är det budgeten som styr.
Bathorys bygge är intressant och ger ganska bra "bang for the buck".
Om jag fick leka lite friare så skulle jag nog beställa kolvar från JE-pistons.
(så länge $-rn är låg, mums).
Sen skulle jag hänga dit en turbo från en T5R och något trevligt sprut.
Jag tror att hållbarheten och körbarheten skulle bli riktigt bra.
Billigast är nog lustgas
Angående karossombyggnad så finns det en kille som kan gjuta upp ett GTS-liknande kit.
Framskärmar + Skärmbreddare bak + front = 9500kr + moms
Om ni går ihop 2-3st så blir det säkert billigare.
Bathorys bygge är intressant och ger ganska bra "bang for the buck".
Om jag fick leka lite friare så skulle jag nog beställa kolvar från JE-pistons.
(så länge $-rn är låg, mums).
Sen skulle jag hänga dit en turbo från en T5R och något trevligt sprut.
Jag tror att hållbarheten och körbarheten skulle bli riktigt bra.
Billigast är nog lustgas

Angående karossombyggnad så finns det en kille som kan gjuta upp ett GTS-liknande kit.
Framskärmar + Skärmbreddare bak + front = 9500kr + moms
Om ni går ihop 2-3st så blir det säkert billigare.
Utzon "Crew"
Peter
Johannes
Peter
Johannes
Who is online
Users browsing this forum: No registered users