Eddie Varvstopp wrote:Jag har tidigare fått bilen ställd med agresiv Camber och toe in med låg bil så det går. Nu verkar det som kunskapen verkar dö ut
.
Tänkte faktiskt testa om man kan själv. Hur svårt är det? Hur många gör det själv? Några tips?
Spänn upp två linor, en på varje sida. Mät från linan in till cenrum av hjulet och mellan linorna. Justera linorna tills linorna är exakt parallella med bilen.
Nu kan man mäta toe genom att mäta framkant och bakkant av fälg mot linan.
Enklast går det om man kan ta två pinnar, borra hål ute i ändarna på exakt samma ställe för att trä linona i.
Sedan tejpa fast pinnarna, så linorna blir parallella, fram ock bak på bilen i höjd med centrum kåporna.
Nu kan man rulla omkring bilen, ligga och åla på golvet, skruva i omöjliga vinklar, skrapa knogar, ha omåttligt kul helt enkelt.
Men är man noga så kan det bli riktigt bra.
Camber mäter man med vattenpass med två distanser fastlimmade med fälgens diameter emellan, och en millimeterstock.