Inte ovanligt att de kärvar om bilrn stått ute ett tag. Antingen så tar man isär och gör rent motor/länkage. Eller så slår man igång torkarna och låter dom gå ett tag, så brukar det lossna.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Har tagit bort torkarmotorn,kört torkarna för hand inget kärvt i leder. Motorn verkar gå sakta men alla funktioner som låg och högre fart samt intervall fungerar. Ville inte ta isär motorn.Kan byte av motor lösa problemet,eller ska torkarna gå så sakta.
MIn 924 är likadan. Har full spänning i systemet, men torkaren ser ut att gå på 6 volt. Skulle tro att den tappar spänning och mitt bud ligger i kolen eller att den har ärgat i i kontaktytorna vid kolen.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Hade själv torkare som gick sakta, Jag tog bort stjärnskruven som man kommer åt utan att ta bort torkarmotorn, tog en spray-burk med 5-56 med rör på och sprayade ner i hålet förde den lite varstans och sprayade sedan gick den som ny igen.
Min torkare gick också långsamt på min 83:a, det var dålig kontakt längs vägen som käkade upp flera volt innan spänningen kom fram till motorn. Stora boven vill jag minnas var dålig jord men även andra kontaktpunkter var inte helt 100%.
// Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...