Jag skulle verkligen behöva tips och råd innan man kastar in handduken.

Var och besiktigade bilen för 2v sedan och fick nedslag på CO där det registrerades ett värde på 5! Godkänt är 3.5...
Vid besiktningen förra året blev CO-resultatet 3 men även det är väl lite högt även då om allt står rätt till? Bilen blev ju godkänd då hur som och jag körde hela säsongen och in på hösten började bilen gå med kass tomgång och mycket svartrök när den var kall (~2min) för att sen gå bra igen precis som vanligt. Inbillar mig att problemen började då det regnade extremt mycket men problemet kvarstod efter att bilen fick torka upp riktigt i garaget. Bilen stod ute hela sommaren dels för att jag inte hade tillgång till garaget än och dels för att jag körde bilen varje dag i stort sätt, det här problemet kvarstår än idag.
Har sett i bilens historik att föregående ägare fick samma beskymer med hög CO-halt och justerade då den med skruven på AFM:en.
Jag gav bilen en liten översyn i vintras och bytade: rotor, fördelarlock, tändkablar, tändstift, packningar som såg trötta ut, spridartätningar, spridare (begagnade), tempgivare (DME), avlastningsventil, termostat, värmeventil, rengjorde AFM:en.
Fick möjligheten att, efter den ej godkända besiktningen, låna en maskin som mäter avgasvärden på en verkstad och tänkte då ställa ner CO på skruven på AFM:en likt den tidigare ägaren men stötte snabbt på patrull då jag inte kunde ställa värdet lägre än precis 3,5. Höja gick men inte sänka, såg samtidigt att HC låg på 200!!
Ska kolla efter vakuumläckage då bilen ge ner en bit under 900varv, när man släpper gasen eller kopplar ur, för att sen stabilisera sig tillbaka till 900varv.
Bilen är chippad någon gång på 90-talet den Autotrim.
Finns det någon som har möjlighet att hjälpa mig vore jag evigt tacksam! Jag längtar enormt efter att köra bilen igen

Mvh Viktor