Vindrutelist 968

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
User avatar
hans69
NA-Poster
Posts: 20
Joined: 2007-07-22 22:09:49
Telefon: 0703990140
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Östersund
Contact:

Vindrutelist 968

#1 Post by hans69 »

Hej,
har precis köpt en 968 som har lite lacksläpp vid vindrutelisten. Går det att ta bort listen utan att demontera rutan?

Hälsningar Hans

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Vindrutelist 968

#2 Post by Erol »

Det brukar gå om man är försiktig, enligt många glasmästare är det omöjligt. Men jag vet av egen erfarenhet att det går.

Skulle listen gå sönder är den inte speciellt dyr att ersätta.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
hans69
NA-Poster
Posts: 20
Joined: 2007-07-22 22:09:49
Telefon: 0703990140
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Östersund
Contact:

Re: Vindrutelist 968

#3 Post by hans69 »

Ok, tack för svaret. Fick hem bilen från Sanden precis, så nu är det bara lite finishjobb kvar. Listen mellan a och c-stolpen behöver lackas, är det någon som vet hur den lossas eller om man får lacka den på plats?

Hälsningar Hans

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Vindrutelist 968

#4 Post by Erol »

Den sitter fast med clips, kan vara lite knepig att få bort. Men det ska gå att "bryta" bort med fingrarna eller med hjälp av en smörkniv i trä eller motsvarande.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users