Jag har tyckt att det har varit ett "dödläge" i ratten då inget händer och den har även ormat sig fram på vägen då och då. Fast jag har ju inte lagt någon energi på felsökning förrens nu, då visar det sig att ena spindelleden är dålig, alltså dålig som i jättedålig. Och är en dålig så lär väl den andra sidan bli dålig snart...
I princip har jag väl bestämt mig för vad jag skall göra, men finns det någon som har någon annan ide?
I dagsläget sitter det korta aluminiumbärarmarna på bilen.
Jag har dessa valen:
1. Köpa nya bärarmar från Utzon för 5795:- styck.
Nä, jag är ju smålänning så glöm det...

2. Köpa utbytesbärarmar från Sanden för 2500:- styck.
Billigare, men kanske inte tillräckligt...
3. Köpa färdiga rörbararmar från någon av de som säljer det.
Det blir ju smidigt, men kanske inte heller så billigt. Största nackdelen är om man köper från andra sidan atlanten, leveranstiden...
4. Köpa plåtbärarmar på Meca, Mekonomen, Autoexperten eller liknande, kostar ca 500:- per sida.
Den enda nackdelen jag finner med det är att krängningshämmaren inte får några fästen i bärarmen längre, men då kan man ju äntligen få ändan ur vagnen och sätta dem på fjäderbenet.
5. Prova att bygga egna rörbärarmar, använda de gamla som mallar för att bygga jiggar.
Ni tror jag skämtar?

Jag funderar på att köpa plåtbärarmar, då är bilen i körbart skick igen i mitten på veckan fast utan krängningshämmare fram.