Tjena. Undrar om någon kan ge en ungefärlig referens på hur CO skruven vid bränsle huvudet ska stå när bilen går som den ska. Typ från botten och sen antal varv uppåt.
Bara så jag har nått att gå på.
Referens på CO-skruven 924.
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Referens på CO-skruven 924.
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Referens på CO-skruven 924.
Upp! Ingen som vet?
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- Mattias 924
- Addict
- Posts: 1317
- Joined: 2008-11-30 22:18:58
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Örebro
- Contact:
Re: Referens på CO-skruven 924.
Nej, det är tyvärr ingen ingen som vet, den funkar inte riktigt så. Du får bygla dme om din bil har sånt sedan så skruvar du ner skruven tills det börjar komma bränsle ur spridarna. Backa sedan skruven tills det slutar. Nu kommer motorn nog att sura ner sig när du försöker starta den. Backa skruven ett halt varv åt gången tills motorn går att få igång.Freddie_81 wrote:Upp! Ingen som vet?
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Referens på CO-skruven 924.
Tack för infon! De gör saken mycket lättare
Då ska jag montera ihop sprutet och föra detta får vi se om den hoppar igång.

Då ska jag montera ihop sprutet och föra detta får vi se om den hoppar igång.
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Referens på CO-skruven 924.
Men först måste man justera tändningen till rätt läge.
Sedan borde det finnas en grundjustering på gasspjälet, har jag för mig att jag läste i Haynes.
Vi får kanske slå våra "kloka" huvuden ihop någon kväll.
/Jan
Om man bara viste vilken tändinställningslampa som är värd pengarna (eller bara är bra och dyr) så att man får en stabil och ljus visning av gradtalet.
Sedan borde det finnas en grundjustering på gasspjälet, har jag för mig att jag läste i Haynes.
Vi får kanske slå våra "kloka" huvuden ihop någon kväll.
/Jan
Om man bara viste vilken tändinställningslampa som är värd pengarna (eller bara är bra och dyr) så att man får en stabil och ljus visning av gradtalet.
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Referens på CO-skruven 924.
Låter bra med en k-jet kväll (eller dag). Själv brukar jag ställa tändning på kännoch provkörning
,
och som de är nu med bilen i fråga så är de mest för att få höra att motorn är och låter ok.
Mvh

och som de är nu med bilen i fråga så är de mest för att få höra att motorn är och låter ok.
Mvh
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Referens på CO-skruven 924.
Om motorn går på tomgång så brukar jag ställa in den genom att vrida den åt båda håll tills motorn nästan dör. Då har man hittat "ändlägena" sen ställer man den mitt i mellan och justerar sen tomgångsskruven (och eventuellt tändningen). Sen kan man få justera lite på blandningen igen, jag brukar ställa lite mer åt det feta hållet (höger). Man kan få "ändra lite här och ändra lite där" tills man har bra blandning och stabil tomgång på lagom varv.
Det går mer på känsla än vetenskap men jag har lyckats rätt bra hitills på både 924 och 924 Turbo tycker jag, t.om från helt okörbara till att gå bra.
Det går mer på känsla än vetenskap men jag har lyckats rätt bra hitills på både 924 och 924 Turbo tycker jag, t.om från helt okörbara till att gå bra.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]