A-stolpe, ta bort inredning

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Björn
S-Poster
Posts: 173
Joined: 2004-03-29 08:51:28
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

A-stolpe, ta bort inredning

#1 Post by Björn »

Hej

Någon som tagit bort insidan av A-stolpen och vet ur den sitter fast i överkant?
Nedtill och på mitten satt en stjärnskruv men jag kan inte se vad som sitter överst. Trodde det saknades en skruv i det hålet först med fast sitter den...
Mvh

Björn Olsson
Porsche 951 -89

User avatar
Lilja
Turbo-Poster
Posts: 853
Joined: 2011-09-03 18:53:53
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1988
Location: Genarp
Contact:

Re: A-stolpe, ta bort inredning

#2 Post by Lilja »

Sitter en stjärnskruv där uppe också, ska det göra iallafall. Dock kunde jag inte nå den på min när jag rev ut inredningen på den så jag fick vålda av den istället. Skruven sitter liksom inte mitt i hålet.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil

Persche
S-Poster
Posts: 94
Joined: 2011-03-09 17:54:21
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1989
Contact:

Re: A-stolpe, ta bort inredning

#3 Post by Persche »

Johan Thorén i Hallsberg bytte inredningen på a-stolparna på min. Sväng förbi där och hör med dem?

Jag har både höger + vänster i trasigt skick och en helt ny höger om du är intresserad. Alla svarta. Bilder finns i min signatur-länk.


edit: (Johan Thorén bör dock i möjligaste mån undvikas vad gäller reparationer. Jag kommer aldrig ha med honom att göra igen.)
Last edited by Persche on 2012-10-03 08:45:51, edited 1 time in total.

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Sv: A-stolpe, ta bort inredning

#4 Post by Erol »

Som Lilja säger sitter en skruv i överkant, ofta inskruvad lite snett.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users