Problemets början
Skulle koppla in ett larm när jag ska koppla in startspärren hoppar tändlås kontakten isär i delar varav det blir kortis dock inga större gnistor men när jag får ihop allt igen och på rätt plats efter markeringar och schema så har jag bara ström till el- stolarna och p- ljus samt el -hissar allt annat är dött. OBS har kollat alla säkringar i säkringslådan men finns det flera kanske en huvudsäkring .
Kom med förslag snälla
Bilen Porsche 944 -86
Stort problem Hjälp
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- cabberobban
- S-Poster
- Bilmodell: 944 TurboCab
- Årsmodell: 1991
Re: Stort problem Hjälp
Har haft liknande problem med tändlåskontakten i en 924, kanske är lika ömtåligt på 944? Kontakterna inuti den kan vid kortis bli brända innan säkringar löser ut. Dålig kontakt därefter och inget fungerar när tändningen vrids om. Lyckades med det flera gånger när jag kopplade bilstereo. Syns som brännmärken inuti kontakten om du plockar isär den. Kan du låna en annan kontakt att testa med? Eller tjuvkoppla på baksidan för att testa själva funktionen, om du vet hur man gör? Huvudsäkringar har jag inget minne av att det fanns, men det var iofs. 12 år sedan...
Lycka till / Robban
Lycka till / Robban
944 Turbocab
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
Re: Stort problem Hjälp
Sorry men det är själva kontakten som gick isär och den som sitter på tändlåset är hel men mitt problem är följande ingen ström fram till någon av kablarna till kontakten . Jag har även provat tagit min kompis tändlås kontakt men ingen skillnad.
Suck
Suck