Efter att jag smort upp mina kärvande lås till bakluckan fungerar de perfekt igen både med nyckel och via knappen vid förarplatsen. Problemet är bara att luckan inte öppnas när jag tycker på knappen. Elmotorn drar i vajern och låsen frikopplas så om någon står bak och lyfter i luckan samtidigt går den att öppna med det känns som att det borde finnas en fjäder någonstans så att den hoppar upp av sig själv. Annars känns ju hela konstruktionen med elöppningen lite onödig?
\\ Kalle
Bakluckelås 924?
- s99kalle
- S2-Poster
- Posts: 239
- Joined: 2011-09-20 07:11:00
- Bilmodell: 924 Targa
- Årsmodell: 1984
- Location: Almösund, Tjörn
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Bakluckelås 924?
Inget fel egentligen, det är normalt så på de flesta bilar. Nya gasfjädrar och ny list runt bakluckan kan avhjälpa problemet.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Bakluckelås 924?
Du kan även prova att justera piggarna som låser luckan.
Om du skruvar in dom/kortar av dom, så borde det kunna
fungera, dvs när ringen släpper greppet om piggen åker
luckan/piggen upp en aning.
/ Erol
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
Om du skruvar in dom/kortar av dom, så borde det kunna
fungera, dvs när ringen släpper greppet om piggen åker
luckan/piggen upp en aning.
/ Erol
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users