Jappe wrote:fälgen wrote:Finns det inga som inte skriker?
Det är ju visserligen rejsigt, men det är lite störande vid vardagskörning.
Ska förtydliga kanske, det är alltså typ klubbträffar jag tänker på, inget tävlande.
Då är det inget fel på Textar som är original belägg till GT 3 MK 1.
Du behöver kanske fundera på vad för slags porscheägare du är samt om du tycker om att ligga på bromsen om du kör bana

.
Jag t ex skaffade min för att uteslutande köra bana, därav modifieringar, däribland aggressivare bromsar, varav jag provat de aggressivaste belägg(av de som förekommer på wannabe marknaden), vilka är PFC97 och Carbotech XP10 ... och ... jag kör ganska aggressivt...
Med ovan nämnda får du grym bromsverkan (min brors glasögon for av skallen när jag provade bromsarna första gången

).
En jobbig nackdel är aggressivt bromsdamm som tenderar att bita i fälg och lack (speciellt ovaxad/polerad lack) om det inte tvättas av relativt fort samt att det sliter på skivor. Plus att de skriker!! Grymt populärt i storstäder nattetid.
Så diggar man puts och studs, viss tystnad och inte jagar sekunder och tiondelar hela tiden så skulle jag inte rekommendera dessa.
På andra sidan gården har vi de snällare varianterna.
Sandén säljer blå pagid som är en gatbelägg som klarar inslag av bankörning, dvs mindre aggressiva vad gäller bromsdamm och ljud men klarar lite mer värme. Jag rekommenderar dessa om du är "prova på" stadiet. Utzon säljer Ferodo DS belägg. Jag köpte 2500, kallas för rejsingbelägg tror jag, de är någorlunda liknande de blåa tror jag. För mig "smälte"/sprack de, tror jag visar detta i min biltråd. Jag var antagligen lite för rejsig, men för "klubbträffar" och slalom är dessa helt OK!
Eller de Jappe nämner.
På rejsa forumet finns många sköna trådar om lämpliga belägg om du orkar söka. Men jag tror att du för ditt behov har svaren här.