Ungefär varannan gång jag försöker starta bilen varm/kall så bara vägrar bilen, man hör soppapumpen men startmotorn snurrar inte överhuvudtaget. Det går att rulla igång den och det funkar med kablar men startmotorn går inte. Börjar bli lite tröttsamt..
Sist igår var jag tvungen att springa runt på statiol och leta starthjälp!
Baseb wrote:Ungefär varannan gång jag försöker starta bilen varm/kall så bara vägrar bilen, man hör soppapumpen men startmotorn snurrar inte överhuvudtaget. Det går att rulla igång den och det funkar med kablar men startmotorn går inte. Börjar bli lite tröttsamt..
Sist igår var jag tvungen att springa runt på statoil och leta starthjälp!
Väldigt tacksam för svar!
MVH
Sebastian
edit, kanske borde tillägga att batteriet är full laddat!
glapp i tändlåset!!
dålig startmotor.!! ser inget annat problem
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Du borde kunna höra om det klickar i startmotorn när den inte startar. Klickar det kommer det ström, då är det sannolikt fel på solenoiden på startmotorn.
En mer vetenskaplig metod är att mäta om det kommer ström till startmotorn när den inte startar. Kommer det ström är det inte fel på tändningslåset.
Startmotorn sitter medtvå bultar, in under bilen och skriva loss dessa samt sladdar. På med ny motor, klart.
Tjena.. Kan vara så att de är kabeln från tändningslåset också. Precis ovanför bromsservot sitter en rund kontakt kanska stor med många stift. ta isär och kolla hur de ser ut och tryck ihop den hela vägen. Jag hade liknande problem på en tidigare 944 n/a 83:a visade sig enkelt nog vara att denna kontakt var dåligt ihoptryckt.
Kan även vara dålig jordning till startmotorn, kika att de är bra kontakt på minuspolen tex.
Freddie_81 wrote:Tjena.. Kan vara så att de är kabeln från tändningslåset också. Precis ovanför bromsservot sitter en rund kontakt kanska stor med många stift. ta isär och kolla hur de ser ut och tryck ihop den hela vägen. Jag hade liknande problem på en tidigare 944 n/a 83:a visade sig enkelt nog vara att denna kontakt var dåligt ihoptryckt.
Kan även vara dålig jordning till startmotorn, kika att de är bra kontakt på minuspolen tex.
Mvh Fredde
AH TACK Det var kontakten som inte var ihoptryckt som den skulle, underbart! tack så jätte mycket!