Nitrous express
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
4 poster är bättre än 1!
Fick ingen bekräftelse på att posten skickats, därav lite dubbelt...
Fick ingen bekräftelse på att posten skickats, därav lite dubbelt...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Sydbom
- Turbo-Poster
- Posts: 646
- Joined: 2004-04-07 14:51:50
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm, Österskär
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Fixat...Corleone wrote:4 poster är bättre än 1!
Fick ingen bekräftelse på att posten skickats, därav lite dubbelt...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2004-03-29 12:01:05
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 11
- Joined: 2004-03-29 12:01:05
- Contact:
Newkie, Finns även en NX dekal med texten "Resistance is futile"newkie wrote:Ni behöver inte hetsa upp er...Vet mkt väl att min bil inte går snabbast vid rödljuset...och att man med enkla medel kan få ett lass med skit att gå lika bra/bättre än min och din med för den delen, vem det nu var som antydde detta...
Vad jag menar är....hmm...har ni sett de dära dekalerna som brukar sitta på jänkare och bilar med riktiga hästkrafter,(även på sura bilar ibland) "no turboshit just real power" är det jag menar, jag gillar turbo som F-n, älskar den där kicken man får. Men föredrar bilar med "Riktiga hästkrafter". Tycker att nos är att fuska lite...
- Porrsche
- Turbo-Poster
- Posts: 409
- Joined: 2004-03-29 22:23:45
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Sollentuna
- Contact:
Då jag själv har väldigt lite erfarenhet av lustgas, ser jag fram emot att få följa ditt projekt.Lars_k wrote:Tack för synpunkterna, en del mer än andra lol.
Lutar åt ett NX stage one system med shark nozzles och 10lb flaska.
ska återkomma med lite bilder och så när jag får hem grejorna och påbörjar intallationen.
Keep us posted.
8)
Göran
---
Porsche 944 -85
Göran
---
Porsche 944 -85
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Men alltså... Eh... Ang värmeutveckling vid användning av nos.
En kille på jobbet som iof körde V70, men ändå, körde med det och
det var helt omöjligt för honom att få något att hålla just pga av
värmen. Körde med några härliga specialstift etc men han fick typ
byta stift efter varje repa.
Racing, erfarenheter?
/x
En kille på jobbet som iof körde V70, men ändå, körde med det och
det var helt omöjligt för honom att få något att hålla just pga av
värmen. Körde med några härliga specialstift etc men han fick typ
byta stift efter varje repa.
Racing, erfarenheter?
/x
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Turbo-Puh wrote:Men alltså... Eh... Ang värmeutveckling vid användning av nos.
En kille på jobbet som iof körde V70, men ändå, körde med det och
det var helt omöjligt för honom att få något att hålla just pga av
värmen. Körde med några härliga specialstift etc men han fick typ
byta stift efter varje repa.
Racing, erfarenheter?
/x
Då gasen i sig kyler så var förmodligen systemet felaktigt inställt.
Många gör misstaget att inte tillföra tillräckligt mycket extra bensin när man kör med gas.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- jesster73
- S-Poster
- Posts: 65
- Joined: 2004-05-13 21:37:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Strängnäs
- Contact:
Har en sån (dekal alltså, ingen lustgas dessvärre) på min Fiat Punto. Letade efter "There's no substitute for cubic inches", men hittade ingen.newkie wrote:Vad jag menar är....hmm...har ni sett de dära dekalerna som brukar sitta på jänkare och bilar med riktiga hästkrafter,(även på sura bilar ibland) "no turboshit just real power" är det jag menar,
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Behöver jag verkligen påpeka att det är jänkebilsåkarna som har varit föregångarna inom lustgas?newkie wrote: Jasså? ja den kan man ju motbevisa =) om man har en bil som trotts motsånd med lustgas, går bättre ;p Lustgas är säkert skitballt, tills man ska öppna börsen. Eller tills man kör upp sin bil brevid en fet Corvette eller kanske en cobra som bara piskar upp en totalt trotts lustgas.
Exakt vad får man göra med sin motor enligt dina teorier?
Är det bara vassa kamaxlar och Holleyförgasare som är sportsligt, och motorer som är omöjliga att vardagsköra pga 2000 rpm tomgång och en bränsleförbrukning som gör att man behöver en pipeline från Kuwait?
Är kompressor tillåtet? Det var ju jänkebilsåkarna som började med det.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Precis... jag tycker det är bra mycket ballare att ha en bil man kan köra under litern, som klarar kallstarter utan problem etc.etc. och ändå spöa en gammal jänkare med 7 liters motor..
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users