Göra en sen 951/968 baklucka av en 86:ans baklucka?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Göra en sen 951/968 baklucka av en 86:ans baklucka?

#1 Post by Dea »

Har en 951 -86 baklucka stående som jag skulle vilja göra till en sen 951 (90-91) baklucka men utan själva vingbladet, dvs bara listerna och den lilla avslutande "flärpen".

Borde det inte vara så enkelt som att köpa bara de två listerna och flärpen längst ner på den här sidan

http://cgi.ebay.de/New-Rear-Spoiler-Por ... 2a0abf850d

och sen komplettera med nr 19, 21 och 22 på den här bilden ?
baklucka.JPG
Frågan är väl förstås vad dom delarna kostar på PC....

Några andra tips om nån som gjuter dessa delar? eller kanske nån som har alltihop liggande från nån modifiering?

/Dea
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: Göra en sen 951/968 baklucka av en 86:ans baklucka?

#2 Post by Dea »

Hmm, en koll hos utzon visade att nr 19 kostade ca 2800:- .... nr 21 259:- och nr 22 fanns inte alls.
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Göra en sen 951/968 baklucka av en 86:ans baklucka?

#3 Post by Erol »

Delarna är svindyra att köpa på PC.

Dessutom saknar den äldre bakluckan fästöglor för den "bakre läppen"
så där måste man hitta på en lösning.

Men det är helt klart genomförbart, men det kostar en del, både pengar,
tid och ork! Ett billigare alternativ är att köpa glasfiberkopior av dessa
bitar från t.ex. "plastis", har för mig att det rör sig om 700-800:-
för listerna från honom.


MVh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]