Hej!
Jag ber om överseende med ev repriser från tidigare trådar, är ny medlem och kan inte forumet fullt ut, ännu.
Jag har precis införskaffat en 944 Turbo -89 och är nu ute efter en basic uppgradering för att få lite mer effekt.
Tanken är att ställa upp turbotrycket lite och köra med ett anpassat chip.
Frågan är, vilka hårdvarumässiga förändringar måste man göra?
Vad laddar den original och hur mycket kan det vara rimligt att ladda utan att det börjar spika?
Behöver man en hårdare WG fjäder för att kunna ställa upp laddtrycket?
Behöver man pysventil på tryckslangen till WGn? (Var köper man detta?)
Hur mycket pallar kopplingen med? Håller den för basic trim med ovanstående uppdateringar?
Tack på förhand!
Mvh//
Anders K
Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89
-
- NA-Poster
- Posts: 5
- Joined: 2010-08-18 20:10:06
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo -89
- Contact:
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Re: Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89
Det går ungefär 15 fula trimmade bilar och 4 fina trimmade på 1 fin orginalbil. Det är faktiskt lite synd att inte behålla din orginalare just orginal...Skarp wrote:Hej!
Jag ber om överseende med ev repriser från tidigare trådar, är ny medlem och kan inte forumet fullt ut, ännu.
Jag har precis införskaffat en 944 Turbo -89 och är nu ute efter en basic uppgradering för att få lite mer effekt.
Tanken är att ställa upp turbotrycket lite och köra med ett anpassat chip.
Frågan är, vilka hårdvarumässiga förändringar måste man göra?
Vad laddar den original och hur mycket kan det vara rimligt att ladda utan att det börjar spika?
Behöver man en hårdare WG fjäder för att kunna ställa upp laddtrycket?
Behöver man pysventil på tryckslangen till WGn? (Var köper man detta?)
Hur mycket pallar kopplingen med? Håller den för basic trim med ovanstående uppdateringar?
Tack på förhand!
Mvh//
Anders K
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89
jag tycker du ska ta kontakt med bengt på forumet, han kan du köpa bra programmerade chip samt pysventil av o få förklarat hur du installerar.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Frågor ang: Basic trim av 944 Turbo -89
Chip, bränsletrycksregulator och pysventilSkarp wrote:Frågan är, vilka hårdvarumässiga förändringar måste man göra?
Orginal laddar de 0,7-0,8 du bör inte ladda mer än 1,1-1,2Skarp wrote:Vad laddar den original och hur mycket kan det vara rimligt att ladda utan att det börjar spika?
Nej, men det rekomenderas.Skarp wrote:Behöver man en hårdare WG fjäder för att kunna ställa upp laddtrycket?
Ja, om du inte chimsar/sätter en starkare fjäder i WG:nSkarp wrote:Behöver man pysventil på tryckslangen till WGn? (Var köper man detta?)
Finns att köpa i de flesta internetbutiker som säljer trim
och styling, ev. kan mekonomen ha dessa.
Chip och pystrim skall en fräsch orginalkoppling klara, skulle tro att du hamnar på ca 280-290 hkSkarp wrote:Hur mycket pallar kopplingen med? Håller den för basic trim med ovanstående uppdateringar?
+1DLS wrote:jag tycker du ska ta kontakt med bengt på forumet, han kan du köpa bra programmerade chip samt pysventil av o få förklarat hur du installerar.
Klicka här föra att få mer info ang. Bengt och hans chip
Du kan även skicka ett mail till bengt.bjorck@gmail.com
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users