Bromsskydd
-
- NA-Poster
- Bilmodell: Porsche 944 - 84
Bromsskydd
Det började låta ett metalliskt ljud från höger bakhjul för ett tag sen och jag märkte att det var plåtskyddet bakom bromsskivan som satt löst. Jag hade ingen tillgång till lift och fick helt enkelt dra av det.. vad är egentligen funktionen med detta skydd och är det egentligen några problem att köra runt utan det? Har sökt på utzon efter det men hittar inget, vet någon var man hittar ett? Skroten är kanske ett bra tips 

- Nahpets
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Re: Bromsskydd
Du måste inte ha den.
Jag kommer att ta bort mina för ökad kylning vid bankörning-
Men du kanske bara cruisar ...
Delen finns på olika reservdelssajter. Om inte Utzon har så kan du kolla eBay, alternativt http://www.pelicanparts.com" onclick="window.open(this.href);return false; (tull och moms tillkommer!), sedan har vi ju Porsche center.
Mvh
Stephan
Jag kommer att ta bort mina för ökad kylning vid bankörning-
Men du kanske bara cruisar ...
Delen finns på olika reservdelssajter. Om inte Utzon har så kan du kolla eBay, alternativt http://www.pelicanparts.com" onclick="window.open(this.href);return false; (tull och moms tillkommer!), sedan har vi ju Porsche center.
Mvh
Stephan
- Johnny
- Turbo-Poster
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1986
Det är inte så säkert att det blir bättre kylning utan den där plåten.
Utformningen på bromsskölden skall styr in luften mot bromskivan för att få en bättre kylning.
Utformningen på bromsskölden skall styr in luften mot bromskivan för att få en bättre kylning.
- Nahpets
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Jaså! Lustigt. Nu talar vi iförsig om bak, men fram ska de tydligen väck om man vill undvika överhettade bromsar.goto737 wrote:Det är inte så säkert att det blir bättre kylning utan den där plåten.
Och de bakre liknar de främre ... så ett plus ett ... kanske blev tre?!
EDIT: Efter att ha tittat på mina sköldar så förstår jag resonemanget...