http://s742.photobucket.com/albums/xx63 ... issen/944/
Varför....hur....

Jorden som har brunnit om jag inte misstar mej, men om det har någon betydelse jämfört med om det skulle vara en av pluskablarna vet jag inte.
Borde inte säkringen ta upp sådana här smällar? Läste nåt för ett tag sen om att det kunde vara ljusknappen inne i kupén som kan orsaka sånt här, eller reläet?
Eller om det kan vara något av de andra mystiska elfelen på bilen som den verkar lida av. Bl.a. så
Blinkar tankmätaren i takt med blinkersen, när man blinkar vänster.
Oljetrycksmätaren slår alltid upp i max direkt och stannar där, trots bytt oljetrycksgivare.
Och det märkligaste, om man har tändingen på lyser alla de tre små mätarna (ampere, klocka, olje), men när man sätter på lyset med knappen, första eller andra hacket, så släcks belysningen till oljetrycksmätaren.
Vidare så lyser höger bakljus om man har tändingen AV och sätter blinkersen åt vänster.
Den drar ut batteriet på några veckor också, även med stereon bortkopplad och kontakten till strålkastarmotorn bortkopplad.
Nej, jag skämtar inte

Tänkte om någon kände igen sej, och hade några tips. Nånting måste vara ganska galet nånstans iallafall. Ifall allt har en gemensam problempunkt nånstans, eller detta med strålkastarmotorkontakt-smältningen är ett fel för sej