3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Är det någon som provat att montera S2 kamaxlar från en 3.0 16V i en 2,5 2,5V?
Ser att det skiljer lite i durationen. Funderar på hur mycket det skulle ge i effekt.
Se bilden 2,5L till vänster, 3.0 till höger
Ser att det skiljer lite i durationen. Funderar på hur mycket det skulle ge i effekt.
Se bilden 2,5L till vänster, 3.0 till höger
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Mats Jacobsson on 2010-03-14 18:14:13, edited 1 time in total.
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Det borde kunna ge lite effektökning.
Har ett par S2-kammar över om du behöver.
Har ett par S2-kammar över om du behöver.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Det var det jag så Gurra.
Tror jag är intresserad
Måste fundera tills i morgon, skickar pm då
Tror jag är intresserad

Måste fundera tills i morgon, skickar pm då
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
- FekZen
- Turbo-Poster
- Posts: 801
- Joined: 2004-03-29 16:29:59
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Sthlm
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Mats, du har drabbats av effektdjävulen! 
Det kanske nästan är värre än speldjävulen hehe...
Mvh//A.Fekzen

Det kanske nästan är värre än speldjävulen hehe...
Mvh//A.Fekzen
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Så är det nog....
borde skaffa en 951
borde skaffa en 951

Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
-
- S2-Poster
- Posts: 287
- Joined: 2004-03-29 10:49:19
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kerava,Finland
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Usually those cams are used opposite way. 944S exhaust cam is used as a "tune up" cam on 944S2 models. i know here in Finland a S2 with S exhaust cam and it gives a little bit more hp.cam degrees are not the only thing.Bigger engine have also totally different degrees what comes to spark advance.Everything effects everything.
A friend of mine had locallly his S2 cams regrinded. Was not expensive and got significant hp increase (with re-written chip). Cam's have worked very well, manufacturer is well known player, mainly with his cams for rally cars.
A friend of mine had locallly his S2 cams regrinded. Was not expensive and got significant hp increase (with re-written chip). Cam's have worked very well, manufacturer is well known player, mainly with his cams for rally cars.
Olli
-88 951 3.0L 16V
-88 951 3.0L 16V
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Tack Olli för detta svaret.Olli951 wrote:Usually those cams are used opposite way. 944S exhaust cam is used as a "tune up" cam on 944S2 models. i know here in Finland a S2 with S exhaust cam and it gives a little bit more hp.cam degrees are not the only thing.Bigger engine have also totally different degrees what comes to spark advance.Everything effects everything.
A friend of mine had locallly his S2 cams regrinded. Was not expensive and got significant hp increase (with re-written chip). Cam's have worked very well, manufacturer is well known player, mainly with his cams for rally cars.
Hittade en kalkylator på nätet, svaret blev följande
944S has Overlap of 8.00 degrees.
The Intake Duration of 224.00 degrees.
The Exhaust Duration is 220.00 degrees.
The Inlet Cam has an Installed Centerline of 108.00 degrees ATDC.
The exhaust cam has an Installed Centerline of 106.00 degrees BTDC.
944 S2 has an Overlap of 10.00 degrees.
The Intake Duration of 230.00 degrees.
The Exhaust Duration is 226.00 degrees.
The Inlet Cam has an Installed Centerline of 112.00 degrees ATDC.
The exhaust cam has an Installed Centerline of 106.00 degrees BTDC.
En S2 med S exhus cam has an Overlap of 7.00 degrees.
The Intake Duration of 230.00 degrees.
The Exhaust Duration is 220.00 degrees.
The Inlet Cam has an Installed Centerline of 112.00 degrees ATDC.
The exhaust cam has an Installed Centerline of 106.00 degrees BTDC
Så jag får inte ihop detta riktigt

Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Borde skilja 38hk mellan S och S2 om man räknar på S:ens litereffekt och sen höjjer 0,5 liter. 190/2,5*0,5 = 38hk. Dvs S2an har egentligen för lite effekt, borde ha 228hk om den skulle ha samma effektivitet som S motorn.Mats Jacobsson wrote:Så jag får inte ihop detta riktigtmen det finns säkert någon som kan förklara detta. En 944S har 190Hk på 2,5 L och en 944S2 på 3,0 L har 211Hk. Om nu inte kammarna har någon större inverkan så har jag svårt att se att 0,5 L skillnad skulle ge 21Hk mer.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Jag tror Porsche medvetet ströp motorn! Hur skulle det se ut om en sketen 944:a hade samma effekt som en samtida 3.2 Carrera?? Dom saknade hästarna får man med ett ProMax Chip som ska vara en kopia på det chippet som Porsche själva sålde de sista S2:orna med i England.patand wrote:Borde skilja 38hk mellan S och S2 om man räknar på S:ens litereffekt och sen höjjer 0,5 liter. 190/2,5*0,5 = 38hk. Dvs S2an har egentligen för lite effekt, borde ha 228hk om den skulle ha samma effektivitet som S motorn.Mats Jacobsson wrote:Så jag får inte ihop detta riktigtmen det finns säkert någon som kan förklara detta. En 944S har 190Hk på 2,5 L och en 944S2 på 3,0 L har 211Hk. Om nu inte kammarna har någon större inverkan så har jag svårt att se att 0,5 L skillnad skulle ge 21Hk mer.
Jag körde själv med ProMax i min bil och det var en jäkla skillnad!!
//Pehr
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
S2 borde som patand säger ha haft 228hk, S har ju 76hkhk/liter och S2 endast 70,3hk/liter (typ, sen kan man ju diskutera fram och tillbaka om effekt från prestanda blad osv).
Enligt dina siffror så borde ju S2 kammar ändå vara en upgrade. Är det det minskade överlappet som slår igenom? Konstigt. Kan ju vara att man valt väldigt snäll tändning. Hur är det med komp - skiljer det? S2 kanske hade andra regler för cert och kanske byggdes med andra regler för bränsle kvalité tex.
Kanske ändå är bättre att lägga pengarna på en omslipad kam typ från Enem, med rejält med duration.... Han har förresten nya ämnen för Porsche kammar - eller, när jag pratade med honom strax innan jul så hade han iaf ämnen för 8v kammar. Kan vara värt att kolla upp, det var då okej pris på dem.
Enligt dina siffror så borde ju S2 kammar ändå vara en upgrade. Är det det minskade överlappet som slår igenom? Konstigt. Kan ju vara att man valt väldigt snäll tändning. Hur är det med komp - skiljer det? S2 kanske hade andra regler för cert och kanske byggdes med andra regler för bränsle kvalité tex.
Kanske ändå är bättre att lägga pengarna på en omslipad kam typ från Enem, med rejält med duration.... Han har förresten nya ämnen för Porsche kammar - eller, när jag pratade med honom strax innan jul så hade han iaf ämnen för 8v kammar. Kan vara värt att kolla upp, det var då okej pris på dem.
Last edited by Henka_E on 2010-03-16 20:36:07, edited 1 time in total.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Har inte tittat närmare på exata siffrorna för kammarna , men det är nog troligt att både S och S2-kammarna har snarlikt lyft och ramphastighet så det verkar mycket märkligt att en kam med mindre duration skulle ge mer effekt, iaf inte toppeffekt.
Jag kan erbjuda två typer av omslipade 16v kammar också!
Variant 2:
duration insug/avgas: 280/268
lyft insug/avgas: 11,6/10,7
Variant 2:
duration insug/avgas: 296/296
lyft insug/avgas: 12,15/12,3
Jag kan erbjuda två typer av omslipade 16v kammar också!
Variant 2:
duration insug/avgas: 280/268
lyft insug/avgas: 11,6/10,7
Variant 2:
duration insug/avgas: 296/296
lyft insug/avgas: 12,15/12,3
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Vad är priset för Variant 2?
Skulle den passa direkt i bilen eller måste jag modifiera något?
Skulle den passa direkt i bilen eller måste jag modifiera något?
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Mycket duration betyder inte per automatik att du måste ha mek-tryckare, det beror på hur han som gjort kammen tänkt. Vet ej hur det är med dessa, vet dock att Enem kammen som satt i min bil var slipad för hydrauliska tryckare - och den är över 296 grader duration. Är inte kammen gjord för hyd tryckare så ska man nog tänka sig för innan man kör den med nåt annat än mekisar...
Omslipade kammar får ju annan basdiameter - det innebär att du åker på en liten mätövning för att få till schimsningen.. På 16V är det dock galet mycket lättare än på 8v... Mektryckare innebär ju iofs nästan alltid schimsning, men även hydraul kommer kräva det i detta fall - tryckaren fixar inte att ta upp minskningen i diameter. OBS! Jag VET inte hur Gurra-kammen funkar, det här gäller omslip in generalis och Enem in definitivum som Ceasar sa åt vikingarna.
Du kommer att ha mycket överlapp, det kommer att innebära högre HC på tomgång plus en bit upp i varv. KAN bli lurigt med besiktningen... Jag klarar mig - men jag har ju så låga krav ('86 - utan kat alltså - typ om avgaserna bara tar sig från motorn och in i mätutrustningen så är jag hemma).
Känns lite som stating the obvious, men du borde se över mappningen. Det går att göra rätt och det går att göra enkelt - bara välja väg. Den kommer gå magert, min gick magrast på tomgång och en bit upp i varv. RÄtt väg är mappa, enklare väg är Fezken chip gjort på känn och ful-vägen är att höjja soppatrycket tills den går som folk... Visst visst, rätt eller fel, bara säger hur man KAN lösa problemet - för ett problem är det!
Varvstopp - lite kopplat till mek eller hyd också, men en kam på nästan 300grader vill gärna ha lite varv. Våra motorer vill inte varva. På 8v så är varvstoppet 6500rpm - ECU:n har så taskig upplösning att den fixar att sampla upp till 7200rpm... Varvstopp högre än 7200 alltså inte möjligt. Sen hävdar "experterna" att över 7500rpm så håller inget ihop längre i motorn. Men, för att återgå, 6500rpm är inte okej. Preeeecis när den springer iväg som bäst smäller den huvet i kaklet och ALLT tar slut. 300garder 8V drar från 4k till 6500k - och det drar som bäst vid 6500 så kakel-tjonget blir påtagligt - det kännss om det blir motorstopp i princip...Se till att höjja det.... Jag höjjde mitt själv lite på känn till 7200rpm - lite pill men det går, Fezken gör det i sömnen på 25s troligen, för mig och diverse datanördar tog det lite längre tid...
Viss varning på den här posten, lite bonde-söker-effekt, men trots minst sagt rudimentära lösningar så går bilen bra... Fin på tomgång när den är varm - kall mycket sportig - och svarar jättefint... Drar som en furier hela vägen... Baksidan? Mja, den är väl inte sådär jäkla rapp under 4k - eller rättare sagt, det blir en väldigt trevlig kick strax innan 4 som sen liksom håller sig ganska bra uppåt 7k. Jag tror det är lite som med silicon-tuttar, 99% ångrar att de inte köpte större - jag tror 268grader är ett smart val men 296grader är ju knasigt kul... Generellt så behöver man högre duration på en 8V än på en 16v för att få saker att hänta - gasväxlingen är så mycket bättre på en 16v. Skulle tro att 268grader är en bra kompromiss - men det är F-n roligare att kunna säga "jajjamän, jag har manlig duration" än "jodå, det är en gnutta vassare kammar"... I vote 296 men se upp för mek vs hyd - och lura lite på varvstoppet!
Omslipade kammar får ju annan basdiameter - det innebär att du åker på en liten mätövning för att få till schimsningen.. På 16V är det dock galet mycket lättare än på 8v... Mektryckare innebär ju iofs nästan alltid schimsning, men även hydraul kommer kräva det i detta fall - tryckaren fixar inte att ta upp minskningen i diameter. OBS! Jag VET inte hur Gurra-kammen funkar, det här gäller omslip in generalis och Enem in definitivum som Ceasar sa åt vikingarna.
Du kommer att ha mycket överlapp, det kommer att innebära högre HC på tomgång plus en bit upp i varv. KAN bli lurigt med besiktningen... Jag klarar mig - men jag har ju så låga krav ('86 - utan kat alltså - typ om avgaserna bara tar sig från motorn och in i mätutrustningen så är jag hemma).
Känns lite som stating the obvious, men du borde se över mappningen. Det går att göra rätt och det går att göra enkelt - bara välja väg. Den kommer gå magert, min gick magrast på tomgång och en bit upp i varv. RÄtt väg är mappa, enklare väg är Fezken chip gjort på känn och ful-vägen är att höjja soppatrycket tills den går som folk... Visst visst, rätt eller fel, bara säger hur man KAN lösa problemet - för ett problem är det!
Varvstopp - lite kopplat till mek eller hyd också, men en kam på nästan 300grader vill gärna ha lite varv. Våra motorer vill inte varva. På 8v så är varvstoppet 6500rpm - ECU:n har så taskig upplösning att den fixar att sampla upp till 7200rpm... Varvstopp högre än 7200 alltså inte möjligt. Sen hävdar "experterna" att över 7500rpm så håller inget ihop längre i motorn. Men, för att återgå, 6500rpm är inte okej. Preeeecis när den springer iväg som bäst smäller den huvet i kaklet och ALLT tar slut. 300garder 8V drar från 4k till 6500k - och det drar som bäst vid 6500 så kakel-tjonget blir påtagligt - det kännss om det blir motorstopp i princip...Se till att höjja det.... Jag höjjde mitt själv lite på känn till 7200rpm - lite pill men det går, Fezken gör det i sömnen på 25s troligen, för mig och diverse datanördar tog det lite längre tid...
Viss varning på den här posten, lite bonde-söker-effekt, men trots minst sagt rudimentära lösningar så går bilen bra... Fin på tomgång när den är varm - kall mycket sportig - och svarar jättefint... Drar som en furier hela vägen... Baksidan? Mja, den är väl inte sådär jäkla rapp under 4k - eller rättare sagt, det blir en väldigt trevlig kick strax innan 4 som sen liksom håller sig ganska bra uppåt 7k. Jag tror det är lite som med silicon-tuttar, 99% ångrar att de inte köpte större - jag tror 268grader är ett smart val men 296grader är ju knasigt kul... Generellt så behöver man högre duration på en 8V än på en 16v för att få saker att hänta - gasväxlingen är så mycket bättre på en 16v. Skulle tro att 268grader är en bra kompromiss - men det är F-n roligare att kunna säga "jajjamän, jag har manlig duration" än "jodå, det är en gnutta vassare kammar"... I vote 296 men se upp för mek vs hyd - och lura lite på varvstoppet!
Last edited by Henka_E on 2010-06-11 16:08:52, edited 1 time in total.
- Mats Jacobsson
- Addict
- Posts: 1971
- Joined: 2004-07-10 17:36:09
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping/Köpingebro
- Contact:
Re: 3.0 S2 kamaxlar i en 2.5 S
Mycket Bra läsning Henka, det är alltid bra med någon som gjort detta förut.
Jag är ute efter lite mer effekt men samtidigt körbart. Jag har inte lust att riva motorn för att bygga en ny avsedd för högre varv. Skulle kunna vara en kul tanke men jag hinner inte med detta. Så det blir en snällare kam. FekZen får säkert lite huvudverk
men jag har förtroende för hans kunskap i ämnet.
Jag får fundera vidare.
Jag är ute efter lite mer effekt men samtidigt körbart. Jag har inte lust att riva motorn för att bygga en ny avsedd för högre varv. Skulle kunna vara en kul tanke men jag hinner inte med detta. Så det blir en snällare kam. FekZen får säkert lite huvudverk

Jag får fundera vidare.
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84

Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]