Nån som vet om det skiljer något vesäntligt mellan en N/A och en Turbo transaxel?
Rent visuellt så verkar det vara nå "hakar" baktill på röret mot lådan på Turbons mednas det inte är såna på N/A´s.
Transaxelfråga?
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
Transaxelfråga?
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
PCS 11575
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: Transaxelfråga?
Är det inte krockskyddet som ska haka i torsionstuben så inte motorn åker in i kupen?
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
Re: Transaxelfråga?
Åfan... Coolt. 
Är det nödvändigt?
Tänkte på om det nu försvann på senare modeller...

Är det nödvändigt?
Tänkte på om det nu försvann på senare modeller...
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
PCS 11575
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Transaxelfråga?
mijo wrote:Är det inte krockskyddet som ska haka i torsionstuben så inte motorn åker in i kupen?
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
Har krokar/hakarna på min -86:a, även polarens -86:a har dessa....
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
Re: Transaxelfråga?
Å jag på min.Erol wrote:mijo wrote:Är det inte krockskyddet som ska haka i torsionstuben så inte motorn åker in i kupen?
Fanns väl bara ett eller två modellår? Typ 1987.
Har krokar/hakarna på min -86:a, även polarens -86:a har dessa....
/ Erol

Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
PCS 11575
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: Transaxelfråga?
Har sett det på 87or också, kom kanske 86 och försvann till 88a?
De underlättar väl inte kopplingsbyte direkt, undra om de tog
bort de därför eller om de inte fungerade som tänkt?
De underlättar väl inte kopplingsbyte direkt, undra om de tog
bort de därför eller om de inte fungerade som tänkt?
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
Re: Transaxelfråga?
Då kör jag på mitt N/A rör helt enkelt, slipper jag lagergnissel å. 

Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
PCS 11575
Who is online
Users browsing this forum: No registered users