Lossa fronten på 951:a?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Lossa fronten på 951:a?

#1 Post by Dea »

Kollar man i PET ser det ganska enkelt ut att lossa fronten (alltså den med blinkers och dimljus i...) och att det borde gå att göra utan att ta loss plåten mellan lysena, stämmer det eller sitter det några skruvar man inte kommer åt på ett bra sätt?

Undre spoilern och innerskärmarna är redan bortplockade.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Sitter 3 st skruvar per sida på insidan/hjulhuset, har du sedan tagit bort den
undre svarta plasten så ska det bara vara att dra fronten/kofångaren rakt
ut, dvs inga dolda skruvar under frontplåten.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#3 Post by Dea »

Tack!

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#4 Post by Erol »

Kom på att det sitter nog ett par skruvar som håller "luftstyrningen" till IC:n, dvs.
den svarta plasten vid fästet till dragögglan.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Dea
Addict
Posts: 1746
Joined: 2004-05-31 18:01:09
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

#5 Post by Dea »

Så var den väck, tog inte mer än 20 min :-)
Luftstyrningen till ICn hade inga skruvar däremot sitter det till uftstyrningen till kylaren i nederkant, en per sida.

/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users